DEVELOPING A PROCESS FOR ASSESSING THE ACHIEVEMENT LEVEL OF COURSE LEARNING OUTCOMES IN ONLINE TRAINING AT VIETNAM NATIONAL UNIVERSITY, HANOI

DEVELOPING A PROCESS FOR ASSESSING THE ACHIEVEMENT LEVEL OF COURSE LEARNING OUTCOMES IN ONLINE TRAINING AT VIETNAM NATIONAL UNIVERSITY, HANOI

Ngo Thi Thanh Huyen thanhhuyenngo@vnu.edu.vn Institute for Education Quality Assurance, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Nghiem Xuan Huy huynx@vnu.edu.vn Institute for Education Quality Assurance, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Vu Ngoc Huy vnh8503@vnu.edu.vn Institute for Education Quality Assurance, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Phung Xuan Du dupx@vnu.edu.vn Institute for Education Quality Assurance, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Vu Thi Kieu Anh kieuanh@vnu.edu.vn Institute for Education Quality Assurance, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Tuan Thu Trang* tuanthutrang@vnu.edu.vn Institute for Education Quality Assurance, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Assessing the achievement level of course learning outcomes is a crucial requirement for ensuring and enhancing the quality of teaching, learning, and assessment. For international accreditation organizations such as ABET, ACBSP, and AUN-QA, evaluating whether students meet the learning outcomes at the end of a course and program is a key criterion. This evaluation requirement is also formalized in the draft 2024 Circular on Quality Assurance for higher education programs in Vietnam. Assessing students’ learning outcomes serves to publicly disclose their competency levels after completing a course, providing opportunities for students to adjust their learning activities. Additionally, it helps instructors continuously improve the quality and effectiveness of teaching. This research analyzes previous studies on assessing course-level learning outcomes and examines the current state of online training at Vietnam National University, Hanoi. Based on these findings, the study proposes a model for evaluating the attainment of learning outcomes for online training at Vietnam National University, Hanoi and offers recommendations to enhance its quality
Keywords: 
Online training
Assessment
teaching and learning’s quality
the achievement level of course learning outcomes.
Refers: 

[1] Alzubaidi, L. (2017). Program outcomes assessment using key performance indicators. In Proceedings of the 62nd ISERD International Conference. pp. 20-24

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 17/2021/TTBGDĐT Quy định về chuẩn chương trình đào tạo; xây dựng, thẩm định và ban hành chương trình đào tạo các trình độ của giáo dục đại học, tr.2

[3] Dương Hoàng Kiệt, Trần Thị Lan Anh, Lê Thị Ngọc Hạnh. (2022). Thực hiện đo lường và đánh giá mức độ đạt được chuẩn đầu ra học phần - Minh họa qua ví dụ chuẩn đầu ra học phần “Các phương pháp phân tích hiện đại” tại Trường Đại học Công nghiệp thực phẩm Thành phố Hồ Chí Minh. Kỉ yếu Hội thảo khoa học: Đảm bảo và kiểm định chất lượng giáo dục đại học trong cơ chế tự chủ.

[4] Đinh Thành Việt, Trần Thị Hà Vân. (2022). Phát triển, bảo đảm chất lượng chương trình đào tạo và đo lường đánh giá chuẩn đầu ra. NXB Thông tin và Truyền thông

[5] Giang, L. T. (2022). Đánh giá học phần đáp ứng chuẩn đầu ra tại Trường Đại học Giao thông Vận tải Thành phố Hồ Chí Minh: Lí luận và thực tiễn. Trường Đại học Giao thông Vận tải Thành phố Hồ Chí Minh. Kỉ yếu Hội thảo khoa học cấp Trường 2022.

[6] Keshavarz, M. (2011). Measuring course learning outcomes. Journal of learning design. 4(4). 1-9.

[7] Kristianto, H., Prasetyo, S., Susanti, R. F., & Adithia, M. T. (2021). Design of student and course learning outcomes measurement. JPI Journal Pendidikan Indonesia. 10(1). 97-106

[8] Mohamed, Z., Taib, M. Y., & Reza, M. S. (2010, June). Assessment method for course outcome and program outcome in Outcome Based Education (OBE). In Malaysian Technical Universities Conference on Engineering and Technology

[9] Nguyễn Thị Trang Thanh, Hoàng Tăng Đức. (2023). Xây dựng chuẩn đầu ra và bộ công cụ đánh giá chuẩn đầu ra học phần “Nhập môn ngành Sư phạm” trong Chương trình đào tạo giáo viên ở Trường Đại học Vinh. Vinh Uni. J. Sci. Vol. 52 (3C), pp. 64-74 doi: 10.56824/vujs.2023B070.

Articles in Issue