PEACE VALUE EDUCATION THROUGH EXPERIENTIAL ACTIVITIES FOR PRIMARY STUDENTS

PEACE VALUE EDUCATION THROUGH EXPERIENTIAL ACTIVITIES FOR PRIMARY STUDENTS

Doan Thi Thuy Hanh thuyhanhcgd@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Ho Thi Hong Van vansinhsp@yahoo.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Cultural value education plays a very important role in shaping the quality for students which is the basis for forming and developing good citizens for society. One of cultural value education’ contents is peace value which is expressed through criteria and indicators such as: no war, no confrontation, no conflict, antagonism, respect for laws and rules, peace of mind, and friendly natural environment. Peace value education through experiential program 2018 in primary schools should be done through games and problem-solving activities will increase interest and effectiveness in learning for students.
Keywords: 
Cultural value education
peace value education
experiential activities
primary students
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp

[3] Nguyễn Trọng Chuẩn - Nguyễn Văn Huyên (chủ biên), (2002), Giá trị truyền thống trước những thách thức của toàn cầu hoá, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[4] Trần Đức, (11/01/2019), Hội thảo quốc tế: Giáo dục giá trị trong nhà trường, Đại học Huế.

[5] Đồng Quang Thái, (2018), Giáo dục hệ giá trị truyền thống dân tộc nhằm xây dựng nhân cách mới cho con người Việt Nam trong thời kì hội nhập quốc tế

[6] Nguyễn Thị Hoàng Yến, (2014), Giáo dục giá trị văn hóa truyền thống trong nhà trường phổ thông Việt Nam, Mã số: B2012-37-07NV, Đề tài cấp Bộ, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue