SOME SOLUTIONS TO BUILD A HAPPY SCHOOL AND REDUCE ACADEMIC PRESSURE FOR STUDENTS AT NGUYEN BINH KHIEM HIGH SCHOOL - HANOI

SOME SOLUTIONS TO BUILD A HAPPY SCHOOL AND REDUCE ACADEMIC PRESSURE FOR STUDENTS AT NGUYEN BINH KHIEM HIGH SCHOOL - HANOI

Pham Thi Phuong Thuc jerrypham411@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Ha Noi, Vietnam
Bui Thi Nga buinga190@gmail.com Nguyen Binh Khiem Educational System 06 Tran Quoc Hoan, Cau Giay, Ha Noi, Vietnam
Summary: 
The happy school model has been implemented in a number of countries around the world and has achieved desirable results. In Vietnam, educators have also recognized the important relationship between happiness and education to promote happiness practices in schools. This article analyzes a number of solutions to build a happy school at the Nguyen Binh Khiem Education System in Hanoi city, which focuses on high-school level, as a case study to provide an integral reference for scientists, educators and policy-makers in view of rethinking conceptions of the quality education so as to look beyond strictly academic domains.
Keywords: 
Happy school
academic Pressure
Nguyễn Bỉnh Khiêm
Refers: 

[1] Crisp, R. (trans, ed), (2000), Aristotle: Nicomachean Ethics. Cambridge, Cambridge University Press

[2] Layard, R. and Hagell, A., (2015), Healthy Young Mind: Transforming the Mental Health of Children, J. F. Helliwell, R. Layard and J. Sachs (eds.), World Happiness Report 2015, New York, The Earth Institute, Columbia University.

[3] Gardner, H., (1993), Multiple Intelligences: The Theory in Practice, A Reader, New York, Basic Books.

[4] UNESCO Bangkok office, (2016), Happy school: A framework for learner well-being in the Asia-Pacific, This publication is available in Open Access under the Attribution-ShareAlike 3.0 IGO (CC-BY-SA 3.0 IGO) license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ igo/).

[5] Hệ thống giáo dục chất lượng cao Nguyễn Bỉnh Khiêm, (2015), Kỉ yếu hội nghị chuyên đề Chăm lo tới từng học sinh, giúp mỗi trò đều tiến bộ.

[6] Hệ thống giáo dục chất lượng cao Nguyễn Bỉnh Khiêm, (2018), Kỉ yếu hội nghị chuyên đề Công tác chủ nhiệm.

[7] Hệ thống giáo dục chất lượng cao Nguyễn Bỉnh Khiêm, (2020), Báo cáo thống kê số liệu, minh chứng kết quả năm học của trường Nguyễn Bỉnh Khiêm 5 năm từ 2016- 2020.

[8] Hệ thống giáo dục chất lượng cao Nguyễn Bỉnh Khiêm, (2015), Báo cáo thống kê số liệu khảo sát trường Nguyễn Bỉnh Khiêm 5 năm từ năm 2010- 2015

[9] Trần Thị Lệ Thu, (2018), Công tác tư vấn tâm lí cho học sinh của giáo viên chủ nhiệm tại Hệ thống giáo dục Nguyễn Bỉnh Khiêm - Cầu Giấy, Kỉ yếu Hội thảo khoa học Quốc tế tâm lí học đường lần thứ 6: “Vai trò của Tâm lí học đường học trong việc đảm bảo sức khoẻ tâm lí cho học sinh và gia đình, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội, tr.796- 807.

[10] Trần Thị Lệ Thu - Bùi Thị Nga - Bùi Bích Liên, (2015), Mô hình hoạt động Tâm lí học đường tại Hệ thống giáo dục chất lượng cao Nguyễn Bỉnh Khiêm - Cầu Giấy, Kỉ yếu Hội thảo mô hình điểm tham vấn học đường và điểm tham vấn cộng đồng, Cục Bảo vệ - chăm sóc trẻ em, Bộ Lao động Thương binh và Xã hội, tr.1-7.

Articles in Issue