THE NEED FOR IMPROVING PROFESSIONAL COMPETENCES FOR CIVIC EDUCATION TEACHERS IN HANOI

THE NEED FOR IMPROVING PROFESSIONAL COMPETENCES FOR CIVIC EDUCATION TEACHERS IN HANOI

Nguyen Thi Toan nttoan@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Nguyen Ngoc Dung nndung@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Based on the survey on civic education teachers in 40 secondary schools and high schools in Hanoi, this article analyzes the current need for professional training of these teachers, including the competences for mastering professional knowledge and skills, building teaching and learning plans, using teaching methods, testing and evaluating, as well as school counseling.This study shows that in Hanoi, teachers still lack professional competencies which meet the requirements of the new general education program. By summarizing these results, the author comes to a conclusion that improving the professional competences for civic education teachers is an indispensable requirement to overcome these shortcomings.
Keywords: 
Teachers
civic education
current situation
competences
the need
Refers: 

[1] Phạm Ngọc Anh, (2016), Một số giải pháp bồi dưỡng giáo viên trung học cơ sở thành phố Hà Nội theo Chuẩn nghề nghiệp, Tạp chí Giáo dục, số 393, tr.9-11

[2] Nguyễn Trí Anh, (2016), Nâng cao hiệu quả công tác bồi dưỡng giáo viên thông qua hệ thống “trường học kết nối” ở trường phổ thông, Tạp chí Giáo dục, số 400, tr.8-11.

[3] Nguyễn Thị Lan Anh, (5/2019), Đổi mới chương trình và phương pháp đào tạo, bồi dưỡng giáo viên đáp ứng được yêu cầu của chương trình giáo dục phổ thông mới, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, kì 2, tr.23-26.

[4] Phạm Hồng Quang - Nguyễn Danh Nam, (10/2016), Nâng cao hiệu quả bồi dưỡng giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, tr.2-5.

[5] Trần Anh Tuấn, (5/2016), Xây dựng nội dung chương trình bồi dưỡng giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục - đào tạo, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, tr.2-4.

[6] Dương Anh Tuấn, (2019), Thực trạng quản lí việc bồi dưỡng giáo viên trung học cơ sở đạt chuẩn nghề nghiệp ở quận Đống Đa, thành phố Hà Nội, Tạp chí Giáo dục, số 458, tr.11-15,31.

[7] Nguyễn Văn Y, (2017), Bồi dưỡng năng lực sư phạm cho giáo viên nhằm đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông, Tạp chí Giáo dục, số 402, tr.9-11.

Articles in Issue