INDUSTRIAL REVOLUTION 4.0: THE ROLE AND THE PROFESSIONAL COMPETENCE TEACHERS AT PROVINCIAL POLITICAL SCHOOL IN THE FUTURE

INDUSTRIAL REVOLUTION 4.0: THE ROLE AND THE PROFESSIONAL COMPETENCE TEACHERS AT PROVINCIAL POLITICAL SCHOOL IN THE FUTURE

Nguyen Binh Minh binhminh1410hya@yahoo.com Ba Ria - Vung Tau Provincial Political School 13 Truong Chinh, Ba Ria city, Ba Ria - Vung Tau province, Vietnam
Summary: 
The Industrial Revolution 4.0 is changing all sectors of society, including education in general and teachers at Provincial Political School in particular. Thereby, the role of the teachers will change from knowledge transmitter to that of facilitator. The quality of teaching staff is vital for the quality of training and fostering officials and public employees in the locality. Therefore, it is required that teachers need to foster knowledge and skills to meet the new requirements of education.
Keywords: 
Industrial revolution 4.0
teachers’ competence
the role of teachers
Provincial Political School
Refers: 

[1] Trần Minh Tâm, (2017), Tìm hiểu về cuộc Cách mạng công nghiệp 4.0, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Văn Lang, số 06.

[2] Phan Chí Thành, (01/2018), Cách mạng công nghiệp 4.0 - Xu thế phát triển của giáo dục trực tuyến, Tạp chí Giáo dục, số 421, kì 1

[3] Hồ Chí Minh: Toàn tập, (2011), tập 4, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội

[4] Klaus Schwab, (2018), CMCN lần thứ tư, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội

[5] Nguyễn Thị Phương Nhung, (2017), Phát triển đội ngũ giảng viên bậc đại học trên địa bàn tỉnh Phú Yên, Luận văn thạc sĩ chuyên ngành quản lí công, Học viện Hành chính Quốc gia.

[6] Trịnh Quang Dũng - Phạm Thị Hằng, (5/2018), Cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ tư và sự tác động đến phương pháp dạy học ở đại học hiện nay, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, kì 2.

Articles in Issue