CRITERIA FOR ASSESSING SOFT SKILLS OF STUDENTS AT UNIVERSITIES IN HAI DUONG PROVINCE

CRITERIA FOR ASSESSING SOFT SKILLS OF STUDENTS AT UNIVERSITIES IN HAI DUONG PROVINCE

Nguyen Hai Trung trungnh80@gmail.com Hai Duong Medical Technical University No.1 Vu Huu, Thanh Binh ward, Hai Duong ciy, Hai Duong province, Vietnam
Summary: 
On the basis of identifying the system of soft skills that needs to be formed and developed for students at universities in Hai Duong province, which includes nine specific skills such as cognitive skills; teamwork skills, time management skills, communication skills, leadership skills, emotional control skills, crisis management skills, conflict resolution skills, and creativity skills; the author develops evaluation criteria with their specific levels of expression according to students’ soft skills. In this article, the author has applied system of criteria for assessing the students’ soft skills to conduct the survey of 33 teachers and 427 students at five universities in Hai Duong province.
Keywords: 
Soft skills
evaluation criteria
soft skills assessment
Refers: 

[1] Huỳnh Văn Sơn, (2013), Khảo sát một vài biện pháp phát triển kĩ năng mềm cho sinh viên đại học sư phạm, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số 50, tr 68-77

[2] Huỳnh Văn Sơn (2019), Đánh giá về thực trạng kĩ năng mềm của sinh viên một số trường đại học tại thành phố Hồ Chí Minh, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, tập 16, số 1, tr 37-47.

[3] Hoàng Hải, (2016), Phát huy vai trò của kĩ năng mềm trong việc nâng cao chất lượng giáo dục, đào tạo, Tạp chí Xây dựng & Đô thị, số 50, tr.56-69.

[4] Lê Thị Hoài Lan, (2017), Phát triển kĩ năng mềm cho sinh viên Khoa Kinh tế, Trường Đại học Đồng Nai theo tiếp cận chuẩn đầu ra, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Đồng Nai, số 6, tr.80-85.

[5] Lê Thị Hiếu Thảo, (2016), Đổi mới tư duy nhận thức về kĩ năng mềm trong sinh viên thời đại công nghiệp 4.0, Kỉ yếu hội thảo khoa học Trường Đại học Công nghệ Sài Gòn, tr.236-238.

[6] Bernd Schulz, (Jun 2008), The importance of soft skills: Education beyond academic knowledge, Journal of Languuage and Communication, p.146-154

[7] Maria Cinque, (2016), Lost on Translation – Soft skills development in European Countries, University of Deusto, p.389-427.

[8] Barbara Cimatti, (2016), Defintion, developmetn, assessments of soft skills and their role for the quality of organizations and enterprises, International Journal for Quality Research, p.97-130

Articles in Issue