Summary:
Traditional family and clan education is the most important content that needs more research and attention. Based on the theoretical and the legal foundation on this issue, the article examines the basic contents of traditional family and clan education, aiming at helping social managers, education managers and parents to refer to appropriate administrative measures in the current situation. The article also suggests some particle issues to raise awareness about the importance of building a cultural family, the foundation of building and developing an advanced Vietnamese culture imbued with national identity.
Refers:
[1] Trần Văn Giàu, (2011), Giá trị tinh thần truyền thống của dân tộc Việt Nam, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội
[2] Phan Kế Bính, (2017), Việt Nam phong tục, NXB Kim Đồng
[3] Hồ Chí Minh Toàn tập, (2011), tập 5, NXB Chính trị Quốc gia, tr.514
[4] Hồ Chí Minh Toàn tập, (2011), tập 5, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội, tr.120
[5] Võ Văn Lộc, (10/2019), Một hướng khai thác về giáo dục truyền thống dân tộc và gia đình dòng họ, Tạp chí Khoa học và Giáo dục Việt Nam, số 22.
[6] Viện Ngôn ngữ học, (2019), Từ điển Tiếng Việt, NXB Hồng Đức.
Journal: