Summary:
With the credit-based training system, students encounter some difficulties, such as learner autonomy, language using competence, learning methods and career-related skills, which result in limitations on the quality of learning. It is the aim of this article to present some solutions, including: Raising students’ awareness of self-study activities; giving them assistance on how to create a good study scheme; sharpening their ability to study the textbooks and learning materials; and improving their note-taking skills.
Refers:
[1] Nguyễn Văn Đệ, (9/2008), Nâng cao năng lực hoạt động đào tạo ở các trường, khoa sư phạm vùng Đồng bằng Sông Cửu Long, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 36
[2] Trần Bá Hoành (2007), Đổi mới phương pháp dạy học, chương trình và sách giáo khoa, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[3] Kỉ yếu Hội thảo, (1999), Đổi mới phương pháp dạy học ở trường đại học sư phạm, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
[4] Đặng Thành Hưng, (2004), Hệ thống kĩ năng học tập hiện đại, Tạp chí Giáo dục, số 78
[5] Nguyễn Thành Long (2008), Kĩ năng học đại học và phương pháp nghiên cứu, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[6] Bùi Kim Chi, (2010), Kĩ năng học tập của sinh viên Luật trong đào tạo theo hệ thống tín chỉ, Tạp chí Luật học, số 07.
Journal: