PROPOSING SEVERAL LEARNING STYLES IN THE WORKPLACE

PROPOSING SEVERAL LEARNING STYLES IN THE WORKPLACE

Nguyen Thi Hai* haint@vnies.edu.vn The Viet Nam National Institute of Educational Sciences No.4 Trinh Hoai Duc street, Dong Da district, Hanoi, Vietnam
Pham Van Thanh thanhhaiminhtrung@gmail.com Air Defense - Air Force Academy Kim Son commune, Son Tay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Workplace learning has become a global development trend, including in Vietnam. In the context of the knowledge economy and the Industrial Revolution 4.0, workplace learning is increasingly emphasized to cultivate a vital workforce for any nation. Diversifying forms of learning is one of the factors empowering learners to take initiative in self-education and self-improvement at the workplace, contributing to the establishment of a learning organization. This article addresses the current situation of learning organizational forms, methods, and modes in the workplace. It explores solutions to diversify them, aiming to enhance workers’ self-learning competence.
Keywords: 
Educational organization
learning styles
workplace learning
selfstudy competence
human resources
Refers: 

[1] Fuller A., Unwin L, (2010), Workplace Learning and the Organisation, In Malloch, M., Cairns, L., Evans, K. and O’Connor, B. (eds), The SAGE Handbook of Workplace Learning, Sage.

[2] Australian National Training Authority (ANTA), (2003), What makes for good workplace learning? National Centre for Vocational Education Research Ltd

[3] Marianne Georgsen and Charlotte Vange Løvstad, (2014), Use of blended learning in workplace learning, Procedia - Social and Behavioral Sciences 142 (2014) 774 - 780.

[4] Triệu Văn Cường, (14/02/2020), Nâng cao chất lượng đào tạo, bồi dưỡng cán bộ, công chức, viên chức ở Việt Nam, https://tcnn.vn

[5] Triệu Văn Cường, (15/9/2020), Nâng cao chất lượng đào tạo, bồi dưỡng cán bộ, công chức lãnh đạo, quản lí các cơ quan hành chính Nhà nước ở trung ương và địa phương, https://tcnn.vn

[6] Nguyễn Thị Ngọc, (07/3/2016), Tự học, tự bồi dưỡng - Một giải pháp nâng cao chất lượng giáo dục tiểu học, https://giaoducthoidai.vn

[7] Nguyễn Thị Mai Hà, (2012), Nghiên cứu động cơ và các yếu tố tác động tới học tập của người lớn trong giai đoạn hiện nay, Đề tài Khoa học và Công nghệ cấp Bộ, mã số B2010-37-80.

Journal: 

Articles in Issue