APPLYING MICROTEACHING TO DEVELOP PRE-SERVICE PRIMARY TEACHERS’ COMPETENCY IN TEACHING HISTORY AND GEOGRAPHY SUBJECTS

APPLYING MICROTEACHING TO DEVELOP PRE-SERVICE PRIMARY TEACHERS’ COMPETENCY IN TEACHING HISTORY AND GEOGRAPHY SUBJECTS

Vo Thi Ngoc Tram tramvtn@tdmu.edu.vn Thu Dau Mot University No.06 Tran Van On street, Thu Dau Mot district, Binh Duong province, Vietnam
Summary: 
Microteaching is a significant way to prepare pre-service teachers to overcome specific challenges in a real classroom context and enhances the conceptual understanding of the presenter on the related teaching topics. This article reports study results on applying microteaching to develop competency in teaching history and geography subjects in the Teaching the Discipline of Natural and Social Sciences lessons in primary school method courses. The research sample consisted of 42 junior students studying the Primary Education major at the Faculty of Pedagogy of Thu Dau Mot University. After preparing their lesson plans, the micro-teaching practices were videorecorded, watched, and analyzed. The study results provided evidence that microteaching is a fruitful way to improve their perceptions in teaching History and Geography lessons, the quality and quantity of component competency increased compared to before the treatment; prospective teachers satisfied several expectations of the approach during microteaching in History and Geography subjects. In addition, based on experimental results, the study also analyzed and evaluated its effectiveness on each component competency
Keywords: 
Microteaching
History and Geography subjects
teaching competency
lesson plan
students
Refers: 

[1] Bayat, Seher và Öztürk, Talip, (2017), İlkokuma yazma öğretimi dersinde mikro öğretim uygulaması örneği, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), tr. 339-351.

[2] Kuran, Kezban, (2009), Mikro Öğretimin Öğretmenlik Meslek Bilgi ve Becerilerinin Kazanılmasına Etkisi/ The Effect of Micro Teaching on Teachers’ Gaining of Knowledge and Skills, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6(11), tr. 383-400.

[3] Kpanja, Edward, (2001), A study of the effects of video tape recording in microteaching training, British Journal of Educational Technology. 32(4), tr. 483-486.

[4] Allen, Dwight W, (1967), Micro-teaching, a description

[5] Baird, J, (1967), Micro-teaching at brigham young university.

[6] Benton-Kupper, Jodi, (2001), The microteaching experience: Student perspectives, Education, 121(4).

[7] El-ahwal, Marwa, (2020), Effect of Micro-Teaching Method Supported by E-Learning Platforms in Enriching Pre-service Mathematics Teachers’ Teaching Practice s and Improve Self-efficacy, International Journal of Instructional Technology Educational Studies, 1(3), tr. 18-31.

[8] Arslan, Ayten, (2021), Öğretmen adaylarının mikro öğretimle “öğretmenlik” yolculuğu: Bir karma desen araştırması, Education and Science, 46(207)

[9] Saraçoğlu, Gülçin, GÜRIŞIK, Alper và Furat, Dilek, (2018), İngilizce Öğretmen Adaylarının Mikro-Öğretim Uygulamaları Sonrasında Yapılan Eleştiri ile İlgili Görüşleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(1), tr. 58- 76.

[10] Semerci, Nuriye, (2000), Mikro Öğretim Dersinde Kritik Düşünmenin Eleştiri Becerisini Geliştirme Etkisi (FÜ Teknik Eğitim Fakültesi Örneği), Eğitim ve Bilim, 25(117).

[11] Kroeger, Stephen D và các cộng sự, (2022), Microteaching: An opportunity for meaningful professional development, Teaching Exceptional Children, tr. 00400599211068372.

[12] Alex, JK, Thomas, R và Okeke, C., Adu, EO, Mncanca, M., Ugwuanyi, C., Eds, (2023), Introduction to microteaching, Managing the Microteaching Process

[13] Hà Văn Thắng, (2021), Vận dụng phương pháp dạy học vi mô để phát triển năng lực giáo dục Địa lí cho sinh viên ngành Sư phạm Địa lí, Tạp chí Khoa học, 18(8), tr. 1415.

[14] Trần Thu Hiền, (2020), Vận dụng phương pháp dạy học vi mô trong việc rèn luyện kĩ năng dạy học cho sinh viên Trường Cao đẳng Sư phạm Bà Rịa-Vũng Tàu, Tạp chí Khoa học Giáo dục. 29, tr. 42-47

[15] Nguyễn Mậu Đức, (2018), Áp dụng phương pháp dạy học vi mô kết hợp với bài giảng E-Learning để rèn luyện một số kĩ năng dạy học cho sinh viên ngành Sư phạm Hóa học, Khoa học giáo dục, 2, tr. 34-39.

[16] Đào Thị Cẩm Nhung và Đào Thị Hồng Minh, (2019), Ứng dụng phương pháp dạy học vi mô để rèn luyện một số kĩ năng dạy học cho sinh viên sư phạm của Trường Đại học Ngoại ngữ - Đại học Quốc gia Hà Nội, 17, tr. 105-110.

[17] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Lịch sử và Địa lí (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[18] Desti, Atria và Masduki, Masduki, (2023), Mathematics pre-service teachers’ beliefs in online microteaching course, AIP Conference Proceedings, AIP Publishing.

[19] Phan Đức Duy và Trương Thị Thanh Mai, (2018), Quy trình vận dụng dạy học vi mô trong rèn luyện kĩ năng dạy học cho sinh viên ngành Sư phạm Sinh học, Tạp chí Giáo dục, số 441.

[20] Sithole, Nosihle Veronica, (2023), The efficacy of microteaching in a teacher education programme during the lockdown at a university in South Africa, International Journal of Learning, Teaching Educational researcher, 22(2), tr. 76-91.

[21] Koech, Hellen C và Mwei, Philip K, (2019), How secondary school mathematics teachers perceive the effectiveness of microteaching and teaching practice in their preservice education, Humanities Social Sciences Letters, 7(1), tr. 46-55.

[22] Reddy, KR, (2019), Teaching how to teach: microteaching (a way to build up teaching skills), Journal of Gandaki Medical College-Nepal, 12(1), tr. 65-71

Journal: 

Articles in Issue