[1] Noh, K.-S., S.-H. Ju, and J.-T. Jung, (2011), An exploratory study on concept and realization conditions of smart learning, Journal of Digital Convergence, 9(2), pp.79-88.
[2] Kiryakova, G., N. Angelova, and L. Yordanova, (2018), The potential of augmented reality to transform education into smart education, TEM Journal, 7(3), p.556
[3] Zhu, Z., Y. Sun, and P. Riezebos, (2016), Introducing the smart education framework: Core elements for successful learning in a digital world, International Journal of Smart Technology and Learning, 1(1), pp.53- 66.
[4] Jo, J., Y. Yang, and H. Lim, (2012), Design of a structured plug-in smart education system, in Computer Science and its Applications, Springer, pp.891-901.
[5] Kim, J., et al, (2014), Development of tools to evaluate the effectiveness of smart education and digital textbooks, Journal of the Korean Association of Information Education, 18(2), pp.357-370
[6] Sungkur, R.K. and M.S. Maharaj, (2021), Design and implementation of a SMART Learning environment for the Upskilling of Cybersecurity professionals in Mauritius, Education and Information Technologies, 26(3), pp.3175-3201.
[7] Sułkowski, Ł., et al, (2021), Smart Learning Technologization in the Economy 5.0 - The Polish Perspective, Applied Sciences, 11(11), pp.5261.
[8] Phạm, K.C. - Q.C. Tôn, (2018), Tổ chức khóa học bồi dưỡng nghiệp vụ cho giáo viên theo mô hình dạy học kết hợp, Tạp chí Khoa học, Đại học Quốc gia Hà Nội: Nghiên cứu Giáo dục, 34(3), tr.1-7
[9] Anh, H.T.M., et al, (2019), Mô hình MOOC - Xu hướng phát triển giáo dục số hiện đại, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 19, tr.8-12.
[10] Nguyễn, T.N, (2018), Trường học thông minh trong bối cảnh đổi mới giáo dục: từ câu chuyện ở Malaysia và Singapore, Kỉ yếu hội thảo quốc tế: “Giáo dục cho mọi người” (Proceedings of international conference education for all), Đại học Quốc gia Hà Nội, tr.43-51