THE LINKAGE MODEL BETWEEN UNIVERSITIES AND PRACTICE FACILITIES: SOLUTIONS FOR IMPROVING THE QUALITY OF SPECIAL EDUCATION AT HANOI METROPOLITAN UNIVERSITY

THE LINKAGE MODEL BETWEEN UNIVERSITIES AND PRACTICE FACILITIES: SOLUTIONS FOR IMPROVING THE QUALITY OF SPECIAL EDUCATION AT HANOI METROPOLITAN UNIVERSITY

Dao Thi Thu Thuy* dttthuy@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Nguyen Thi Quynh Hoa ntqhoa@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Nguyen Thi Huyen nthuyen2@daihocthudo.edu.vn Hanoi Metropolitan University 98 Duong Quang Ham, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The aim of this study is to develop and improve the linkage model between universities and practice facilities in special education teacher training at Hanoi Metropolitan University. The research seeks to address issues such as a lack of coordination between the parties, inadequate facilities, and the absence of an effective mechanism for evaluating collaboration. The research methods include surveys using questionnaires, in-depth interviews with lecturers and students, reallife observations, and assessments of students’ learning products. The main findings of the study indicate that developing professional skills is the most important goal during internships, followed by adaptability, while soft skills are given less priority. Additionally, issues related to facilities and a shortage of guidance staff were identified. The study proposes solutions such as developing a training program that integrates theory and practice, enhancing lecturer training, and establishing an effective feedback mechanism between the parties to improve the quality of practice and meet the practical needs of the Special education department at the university.
Keywords: 
Linkage model
Special education teacher training
practice
internship
training quality
practice facilities.
Refers: 

[1] Đinh Quang Báo. (2021). Đổi mới mô hình đào tạo giáo viên. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Trường Đại học Hùng Vương, 22(1), 6-54.

[2] Mai Quang Huy. (2014). Những thay đổi trong đào tạo giáo viên tại Nhật Bản. Tạp chí Khoa học, Đại học Quốc gia Hà Nội, 30(1), 43-51.

[3] Nguyễn Đình Chỉnh. (1997). Thực tập sư phạm: Tài liệu hướng dẫn cho cán bộ giảng dạy, sinh viên các trường đại học sư phạm và cao đẳng sư phạm, giáo viên phổ thông trung học, phổ thông trung học cơ sở về thực tập theo phương thức gửi thẳng. NXB Giáo dục Hà Nội.

[4] Nguyễn Thị Quỳnh Hoa, Đào Thị Thu Thủy & Nguyễn Thị Huyền. (2024). Kết nối các dịch vụ can thiệp sớm trẻ rối loạn phổ tự kỉ tại các cơ sở thực hành thực tập ngành Giáo dục đặc biệt Trường Đại học Thủ Đô Hà Nội. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, ISSN 2734-9918.

[5] Vũ Thị Sơn. (2012). Từ mô hình trường phổ thông liên kết phát triển nghề đến nhận thức mới về vai trò của trường thực hành trong đào tạo giáo viên. Trong Kỉ yếu hội thảo “Tập huấn quốc gia về phát triển kĩ năng nghề nghiệp cho sinh viên sư phạm qua hệ thống trường thực hành” (tr.247-256). NXB Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue