Developing Physics competence for high school students through STEM teaching

Developing Physics competence for high school students through STEM teaching

Le Chi Nguyen lechinguyen@vnu.edu.vn VNU University of Education, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
In this article, the author examines the construction process of teaching STEM subjects-, adapting to the technical design process, aiming at developing physics competence for students in teaching a STEM lesson/ topic. The physics competence of students was evaluated by using Rubrics combined with grading the products of the STEM lesson. The analysis of the experimental teaching results at high schools is the first step to assess the feasibility of the teaching process and the forms of assessment/ evaluation. The research results are used in subsequent studies on improving students’ competence in physics through teaching a STEM topic titled “some applications of the phenomenon of electromagnetic induction”.
Keywords: 
Physics competence
STEM education
competence assessment
Refers: 

[1] Phạm Hữu Tòng, (2007), Dạy học vật lí ở trường phổ thông theo định hướng tổ chức hoạt động học tích cực, tự chủ, sáng tạo, tư duy khoa học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể, (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).

[3] Rodger W. Bybee, (2010), What Is STEM Education? Science 27 Aug 2010: Vol. 329, Issue 5995, pp. 996- 1004.

[4] Nguyễn Văn Biên (chủ biên), (2019), Giáo dục STEM trong nhà trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Công văn số 3089/ BGĐT - GDTrH về việc Triển khai thực hiện giáo dục STEM trong các trường phổ thông.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Lê Huy Hoàng (tổng chủ biên), (2020), Hướng dẫn giáo dục STEM, (dùng cho cán bộ quản lí, giáo viên cấp Trung học phổ thông).

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông - môn Vật lí.

Articles in Issue