Comprehensive sex and sexuality education in teaching Biology in High schools

Comprehensive sex and sexuality education in teaching Biology in High schools

Duong Quang Ngoc duongquangngoc@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The Biology curriculum in high schools includes contents of viruses that cause disease; puberty, contraception and illness; reproduction in animals; and gender genetics, etc. The subject, therefore, has the opportunity to educate students about comprehensive sex and sexuality. In addition to this subject’s characteristics which have favorable conditions for comprehensive sex and sexuality education, the application of teaching methods and forms in lesson design is a key factor contributing to improving the effectiveness of comprehensive sex and sexuality education for students.
Keywords: 
Sex education
comprehensive sexuality education
Biology
Refers: 

[1] Quốc hội, (2014), Nghị quyết về Đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông, Số 88/2014/QH13, Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Chỉ thị về nhiệm vụ và giải pháp năm học 2019 - 2020 của ngành Giáo dục, Số 2268/CT-BGDĐT, Hà Nội.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình giáo dục phổ thông môn Sinh học Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[4] A. Irvin, Quách Thu Trang, (2018), Báo cáo đánh giá giáo dục sức khỏe sinh sản và sức khỏe tình dục trong trường trung học cơ sở và trung học phổ thông ở Việt Nam.

[5] Quỹ dân số thế giới, (2003), Giáo dục giới tính - tình dục và sức khỏe sinh sản, Hà Nội.

[6] UNESCO, (2018), Tài liệu hướng dẫn kĩ thuật quốc tế về giáo dục giới tính - Cách tiếp cận dựa trên bằng chứng

Articles in Issue