Designing some themes to teach biology in English for Students at High Schools

Designing some themes to teach biology in English for Students at High Schools

Le Thi Phuong lethiphuong.dhgd@gmail.com VNU University of Education, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Nowadays, proficiency in foreign languages in general and English in particular is essential because it is one of the keys to the processes of international integration and access to developed countries. In addition, theme-based teaching has also received more attention in high schools when students can acquire complete and logical knowledge to form and develop their competence. This paper focuses on designing some themes for teaching Biology in English with the 5-step method in high school Biology curriculum, including: Determining the topic title; Building a specialized vocabulary system; Creating content for teaching Biology in English; Designing teaching plans; Testing, evaluating and learning from experience. The results of pedagogical experiment have proven the effectiveness of teaching Biological themes in English to develop Biology, foreign language and other necessary competencies for students. This article can be regarded as a reference for teachers to design themes for teaching Biology in English at high schools
Keywords: 
Teaching in English
theme-based teaching
competence
high schools
Refers: 

[1] Nguyễn Kỳ Loan, (2016), Giáo dục môi trường trong dạy học Sinh học 6 ở trường trung học cơ sở, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Đỗ Hương Trà, (2011), Các kiểu tổ chức dạy học hiện đại trong dạy học Vật lí ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[3] Chính phủ, (2010), Quyết định số 959/QĐ-TTg ngày 24 tháng 6 năm 2010 của Thủ tướng Chính phủ phê duyệt Đề án Phát triển hệ thống trường trung học phổ thông chuyên giai đoạn 2010 - 2020.

[4] Buck, G. A, (2000), Teaching Science to English-asSecond-Language Learners: Teaching, learning, and assessment strategies for elementary ESL students, Faculty Publications: Department of Teaching, Learning and Teacher Education, 20.

[5] Cao Cự Giác, (4/2014), Thực trạng và giải pháp dạy học các môn khoa học tự nhiên bằng tiếng Anh ở trường trung học phổ thông Việt Nam, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, tr.205-207.

[6] Sái Công Hồng, (2017), Giáo trình Kiểm tra, đánh giá trong dạy học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Articles in Issue