Educating peace values through learning topics for high school students

Educating peace values through learning topics for high school students

Le Thi Song Huong huonglts@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Dang Thi Phuong phuongdt@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Educating peace values for high school students is promoted as an important and necessary task, especially in the social and global context of war and peace problems. Peace should be identified as core values to be formed in students, thereby developing appropriate educational content and methods in order to overcome the situation that many students are aware of the peace value but do not act according to the value standards. This article will focus on analyzing and giving some basic arguments as well as illustrating the value of peace through specific design examples, helping to answer the question: Which manifestations and actions need to form in high school students to demonstrate the value of peace in the current context, and at the same time point out a number of methods and measures to educate peace values in schools.
Keywords: 
value
peace values
high school students
Refers: 

[1] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2011), Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XI, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội.

[2] Trần Ngọc Thêm, (2016), Hệ giá trị Việt Nam - Từ truyền thống đến hiện đại và con đường tới tương lai, NXB Văn hóa - Văn nghệ Thành phố Hồ Chí Minh.

[3] Nguyễn Hồng Thuận, (8/2019), Xác định hệ giá trị cốt lõi cần hình thành ở học sinh trung học phổ thông trong bối cảnh toàn cầu hóa, hội nhập quốc tế, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 20.

[4] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2006), Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ X, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Lịch sử (cấp Trung học phổ thông), Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2008), Lịch sử 12, NXB Giáo dục, Hà Nội

Articles in Issue