DEVELOPING DIGITAL COMPETENCE FOR TEACHERS IN THANH AN ISLAND COMMUNE

DEVELOPING DIGITAL COMPETENCE FOR TEACHERS IN THANH AN ISLAND COMMUNE

Tran Duc Thuan* thuantd@hcmue.edu.vn Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong street, Ward 4, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam.
Tran Thanh Du dutt@hcmue.edu.vn Ho Chi Minh City University of Education 280 An Duong Vuong street, Ward 4, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam.
Summary: 
In recent years, numerous studies have reported findings on digital competency and related issues. This paper presents the results of a study on the development of digital competencies among teachers in Thanh An Island Commune, Can Gio District, Ho Chi Minh City. The study employed both theoretical approaches to digital competency and practical research methods, using multiple-choice survey questionnaires. The survey results highlight the current state of teachers’ digital competencies, revealing strong interest in the application of artificial intelligence in education and in the development of digital learning materials. Moreover, the participants expressed strong agreement with three key measures to enhance digital competencies: upgrading infrastructure and internet connectivity, developing digital learning resources and materials, and organizing professional development courses. Notably, the training content focused on artificial intelligence applications in education and the creation of digital learning resources may be applicable to other regions with similar or more favorable conditions.
Keywords: 
Teacher
digital learning material
Digital competency
artificial intelligence
Thạnh An island commune.
Refers: 

[1] Người Lao động. (2015). Thành phố Hồ Chí Minh: Internet ra xã đảo Thạnh An. https://nld.com. vn/tin-tuc/tp-hcm-internet-ra-xa-dao-thanh-an-201510282225097.htm

[2] Nguyễn Lan Phương & Lê Thị Thu Hiền. (2024). Phát triển năng lực số cho giảng viên đại học trong bối cảnh hội nhập: Nghiên cứu trường hợp tại Trường Đại học Nguyễn Tất Thành. Tạp chí Giáo dục, 24(9), 7–12.

[3] Nguyễn Long Giao. (2023). Nâng cao năng lực số cho giáo viên phổ thông trong quá trình chuyển đổi số. Tạp chí Quản lí Giáo dục, số đặc biệt (5), tr.44–49.

[4] Nguyễn Thị Giang. (2022). Đề xuất một số biện pháp phát triển “năng lực số” cho đội ngũ giáo viên trong bối cảnh cách mạng công nghiệp 4.0. Tạp chí Giáo dục, 22(19), tr.25–28

[5] Ninh Thị Kim Thoa. (2022). Khảo sát thực trạng năng lực số của giảng viên các ngành khoa học xã hội và nhân văn. Tạp chí Thông tin và Tư liệu, 1, tr.12–21

[6] Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu. In Y. Punie (Ed.), Joint Research Centre (JRC) Science for Policy report. Publications Office of the European Union. https://doi.org/10.2760/159770.

[7] Sài Gòn Giải phóng. (2024). Lớp học ở xã đảo Thạnh An bước vào chuyển đổi số. https://www.sggp.org.vn/ lop-hoc-o-xa-dao-thanh-an-buoc-vao-chuyen-doi-so-post724321.html

[8] Su, Y. (2023). Delving into EFL teachers’ digital literacy and professional identity in the pandemic era: Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) framework. Heliyon, 9(6), e16361. https:// doi.org/10.1016/J.HELIYON.2023.E16361.

[9] Trần Thị Thu Hương, & Nguyễn Khắc Quỳnh. (2022). Năng lực kĩ thuật số của nhà giáo dục: Khái niệm liên quan và các bộ công cụ đánh giá. Tạp chí Giáo dục, 22(16), tr.24–28.

[10] Tran Viet Nhi, Hoang Thi Diem Phuong, Truong Thi Thanh Hoai, Hoang Anh Dung, & Doan Van Canh. (2021). The use of digital technology in the classroom by preschool teachers in Vietnam’s central and central highlands. HNUE Journal of Science, 66(5A), p.110–121. https://doi. org/10.18173/2354-1075.2021-0221.

[11] Trường Trung học cơ sở - Trung học phổ thông Thạnh An. (2024). https://thcs-thptthanhan.hcm.edu.vn

[12] Trường Tiểu học Thạnh An. (2024). https://ththanhan. hcm.edu.vn/

[13] Tuổi trẻ Online. (2019). Điện về, xã đảo Thạnh An như “khoác áo mới.” https://tuoitre.vn/dien-ve-xa-daothanh-an-nhu-khoac-ao-moi-20190928084521982. htm

[14] Viettel Family. (2024). Cáp quang Viettel phủ trọn “vùng lõm” cuối cùng tại Thành phố Hồ Chí Minh. https:// viettelfamily.com/news/thoi-su/song-viettel-phu-tron-vung-lom-cuoi-cung-tai-tphcm

[15] Yin, R. K. (2014). Case study research: Design and Methods (5th ed.). SAGE Publications

Journal: 

Articles in Issue