CURRENT SITUATION AND SOLUTIONS FOR BENCHMARKING USAGE IN PRIVATE HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN HO CHI MINH CITY

CURRENT SITUATION AND SOLUTIONS FOR BENCHMARKING USAGE IN PRIVATE HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN HO CHI MINH CITY

Nguyen Quoc Chi chinq@huflit.edu.vn Hochiminh City Unieversity of Foreign Languages - Information Technology 828 Su Van Hanh, 13 Ward, District 10, Hochiminh City, Vietnam
Do Thi Hoai Van* dth.van@hutech.edu.vn Hochiminh City Unieversity of Technology 475A Dien Bien Phu, Ward 25, Binh Thanh district, Hochiminh City, Vietnam
Summary: 

Benchmarking methods have become increasingly popular in recent years for assessing the current situation in higher education institutions. These methods are considered to be one of the essential tools for ensuring and improving the quality of education. They also help private higher education institutions to determine their position, participate in accreditation processes, and increase their rankings in national and international higher education systems. Despite the benefits of benchmarking, private higher education institutions face several challenges in implementing these methods. This study aims to collect, analyze, and propose solutions to help private higher education institutions overcome the difficulties of benchmarking the current quality of higher education.

Keywords: 
quality accreditation
benchmarking
higher educational institutions
quality improvement.
Refers: 

[1] Konstantina T., George T., (2017), Benchmarking towards excellence in higher education. Business Excellence Lab, Department of Business Administration, University of Macedonia, Thessaloniki, Greece.

[2] Nguyễn Đức Chính - Phạm Văn Tuấn, (2022), Xây dựng hệ thống bảo đảm chất lượng bên trong cơ sở giáo dục đại học, Tài liệu phục vụ hoạt động bảo đảm và kiểm định chất lượng giáo dục đại học, Ban Quản lí dự án nâng cao chất lượng giáo dục đại học (SAHEP), Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[3] ASEAN University Network, (2016), Guide to AUN- QA Assessment at Institutional Level, Version 2.0.

[4] Bayu H. N., Choesnul J., (2021), Implementation of Benchmarking Method for Higher Education Institution: A Literature Review, IJIEM, Mercu Buana University.

[5] A University Benchmarking Handbook, (2010), Benchmarking in European Higher Education, European Centre for Strategic Management of Universities.

[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (19/5/2017), Thông tư số 12/2017/TT-BGDĐT ban hành Quy định về kiểm định chất lượng cơ sở giáo dục đại học.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (28/12/2017), Thông tư số 36/2017/TT-BGDĐT ban hành Quy chế thực hiện công khai đối với cơ sở giáo dục và đào tạo thuộc hệ thống Giáo dục quốc dân.

[8] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (22/6/2021), Thông tư số 17/2021/TT-BGDĐT ban hành Quy định về chuẩn chương trình đào tạo; xây dựng, thẩm định và ban hành chương trình đào tạo các trình độ của giáo dục đại học.

[9] Vũ Thị Hồng, (20/02/2017), Chuẩn đối sánh (Benmarking) ở Trường Đại học Adelaide và bài học kinh nghiệm cho giáo dục đại học Việt Nam, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[10] Ronald J. O., (01/2014), The Effectiveness of Benchmarking as a Organizational Transformation Strategy in Higher Education institutions in South Africa, Mediterranean Journal of Social Sciences.

Articles in Issue