COMBINING THE ROLE-PLAY AND MICRO-TEACHING METHODS TO HELP CHEMISTRY PEDAGOGICAL STUDENTS DEVELOP THE CAPACITY FOR PRACTICING CHEMICAL EXPERIMENTS TOWARDS CDIO APPROACH

COMBINING THE ROLE-PLAY AND MICRO-TEACHING METHODS TO HELP CHEMISTRY PEDAGOGICAL STUDENTS DEVELOP THE CAPACITY FOR PRACTICING CHEMICAL EXPERIMENTS TOWARDS CDIO APPROACH

Le Thi Thu Hiep lethuhiepdhv@gmail.com Vinh University 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Cao Cu Giac* giaccc@vinhuni.edu.vn Vinh University 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Ly Huy Hoang huyhoangfcdu@gmail.com Dong Thap University 783 Pham Huu Lau street, Ward 6, Cao Lanh city, Dong Thap province, Vietnam
Summary: 

Different implementation viewpoints were taken on the issue of training students towards the competency-based approach. To enhance the quality of its teaching and address social demands beginning with the 2017-2018 academic year, Vinh University has been training students using the CDIO technique. The teaching-learning process or the role of the lecturer is highlighted differently in each teaching technique, whether it be conventional or modern, so some features still need to be fully utilized by both teachers and students. There is no perfect teaching technique; thus, combining active teaching methods will produce the required effectiveness during the teaching process. This is also one of the foundations on which we will combine the role-play approach and micro-teaching to help chemistry pedagogical students build their capacity for practicing chemical experiments in the direction of the CDIO approach, and we will blend the micro-teaching with the role-play methods.

Keywords: 
CDIO
capacity for practicing chemical experiments
micro-teaching method
role-play method.
Refers: 

[1] Ban Chấp hành Trung ương, (2013), Nghị quyết số 29- NQ/TW về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế, Ban Chấp hành Trung ương Đảng khóa XI.

[2] Hồ Tấn Nhật - Đoàn Thị Minh Trinh (biên dịch, tái bản lần thứ nhất), (2009), Cải cách và xây dựng chương trình đào tạo kĩ thuật theo phương pháp tiếp cận CDIO, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.

[3] CDIO Organization, (2014), http://www.cdio.org/cdio- organization.

[4] Đoàn Thị Minh Trinh (chủ biên) - Nguyễn Quốc Chính - Nguyễn Hữu Lộc - Phạm Công Bằng - Peter J. Gray - Hồ Tấn Nhật, (2012), Thiết kế và phát triển chương trình đào tạo đáp ứng chuẩn đầu ra, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.

[5] Campbell, D., Boles, W., Murray, M., Hargreaves, D., Keir, A, (2007), Balancing Pedagogi and Student Experience In First-Year Engineering Courses, Proccedings of the International CDIO Conference, MIT, Cambridge, Masachusetts, USA, June 11-14.

[6] http://www.cdio.org/cdio-collaborators/school-profiles, truy cập ngày: 17/7/2021.

[7] Trường Đại học Vinh, (27/4/2017), Chuẩn đầu ra cấp độ 3, chương trình đào tạo tiếp cận CDIO đại học hệ chính quy, ngành Sư phạm Hóa học, Ban hành theo Quyết định số 747/QĐ-ĐHV.

[8] Dwight W. Allen, (1967), Microteaching - A Description, Stanfod University.

[9] Dự án Việt - Bỉ, (2006), Tập huấn dạy và học tích cực và sử dụng thiết bị dạy học, Hà Nội.

[10] Hoàng Phê, (2011), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng.

[11] Phan Trọng Ngọ, (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[12] Bernd Meier - Nguyễn Văn Cường, (2016), Lí luận dạy học hiện đại - Cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[13] ao Cự Giác (Chủ biên) - Trần Trung Ninh, (2018), Giáo trình Phương pháp dạy học Hóa học bằng tiếng Anh ở trường trung học phổ thông, NXB Đại học Vinh.

[14] Cao Cu Giac - Le Thi Thu Hiep, (2020), Instructing Third-Year Chemistry Pedagogical Students to Practice Extracting Eucalyptus Essential Oil by Approaching CDIO Teaching, International Journal on Emerging Technologies, 11(4): 397-410.

Articles in Issue