THE USE OF GAME-BASED LEARNING IN HIGH SCHOOLS TO PROMOTE STUDENTS’ INTEREST IN BIOLOGY

THE USE OF GAME-BASED LEARNING IN HIGH SCHOOLS TO PROMOTE STUDENTS’ INTEREST IN BIOLOGY

Pham Thi Huong* phamhuongdhv@gmail.com Cyber School - Vinh University 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Phan Minh Ngoc phanminhngoc099@gmail.com Le Loi High School 44 Le Loi, Pleiku city, Gia Lai province, Vietnam
Summary: 
Game-based teaching is an exciting method for learners. This method requires a high level of creativity on the part of teachers to maximize the effectiveness of the method and meet the needs of students. In this study, the authors investigate the current status of applying this method in some high schools in Gia Lai province. A number of learning games are also proposed to be used in teaching Cell Biology and Grade 10 Biology in order to improve students’ engagement in learning. The experimental results prove the effectiveness of the gamebased teaching method as illustrated by biological knowledge tests and the investigations on students’ interest.
Keywords: 
Game
game-based teaching
Biology
Active learning
exciting.
Refers: 

[1] Trịnh Văn Đích, (3/2019), Một số vấn đề lí luận về thiết kế và sử dụng trò chơi kĩ thuật trong dạy học môn Công nghệ ở trung học phổ thông, Tạp chí Giáo dục, số 449, kì 1, tr.26-31.

[2] Trịnh Văn Đích, (3/2019), Một số vấn đề lí luận về thiết kế và sử dụng trò chơi kĩ thuật trong dạy học môn Công nghệ ở trung học phổ thông, Tạp chí Giáo dục, số 449, kì 1, tr.26-31.

[3] Cheryl A. Bodnar at all, (2015), Engineers at Play: Games as Teaching Tools for Undergraduate Engineering Students, Education & Educational Research, https://doi.org/10.1002/jee.20106.

[4] Đặng Thành Hưng, (2002), Dạy học hiện đại - Lí luận, biện pháp, kĩ thuật, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội

[5] Trương Thị Xuân Huệ, (2004), Xây dựng và sử dụng trò chơi phát triển nhằm hình thành biểu tượng toán ban đầu cho trẻ 5-6 tuổi, Luận án Tiến sĩ Giáo dục, Hà Nội

[6] Phan Tấn Hùng, (5/2020), Tổ chức trò chơi học tập theo hướng phát triển năng lực học sinh trong dạy học môn Địa lí lớp 11, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, kì 2, tr.124 - 128.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể, Ban hành theo TT32/2018/TTBGDĐT.

Articles in Issue