DESIGNING LESSON PLANS IN ONLINE AND FACE - TO - FACE BLENDED TEACHING IN LITERATURE AT SECONDARY LEVEL ACCORDING TO THE 2018 GENERAL EDUCATION PROGRAM

DESIGNING LESSON PLANS IN ONLINE AND FACE - TO - FACE BLENDED TEACHING IN LITERATURE AT SECONDARY LEVEL ACCORDING TO THE 2018 GENERAL EDUCATION PROGRAM

Nguyen Thi Hao haont@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 106 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Online and face - to - face blended teaching is one of the teaching methods demonstrating the key advantages of both online and face - to - face one, as well as limiting the disadvantages of two teaching methods. This is also a teaching method in accordance to the 2018 general education program in the direction of developing competence for students. This article investigates the basic issues of blended teaching and learning and proposes a plan to organize the blended teaching and learning method for students at secondary schools under the 2018 general education program. On such basis, the article proposes a lesson plan framework for blended teaching at secondary school level and designs the illustrative lesson plans accrording to the proposed framework, giving some notes when designing lesson plans. This research results can be used in the research, teaching and learning of Literature subject at secondary school level according to the 2018 Literature curriculum in particular and the 2018 General Education Program in general.
Keywords: 
blended teaching
designing lesson plan
Online teaching
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (ban hành theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo)

[2] Keppell et al, (2010), Transforming distance education curricula through distributive leadership, Research in Learning Technology, 18(3), pp.165–178.

[3] Mohammed A A Farra et al, (2018), Blended learning in Learning in the Literary Criticism Course, Hummannities, Vol.32 (6), pp.1167-1192

[4] Moskal et al, (2013), Blended learning: A dangerous idea? The Internet and Higher Education, 18, pp.15– 23

[5] Nguyễn Hoàng Trang và cộng sự, (2020), Dạy học kết hợp và tổ chức dạy học kết hợp tại trường phổ thông, Tạp chí Giáo dục, số 485, tr.33-38.

[6] Tống Thị Hoạt, (2016), Quy trình xây dựng và tổ chức bài học theo hình thức dạy học kết hợp trong dạy học Sinh học ở trường phổ thông, Tạp chí Giáo dục, số 384, tr.45-50.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (18/12/2020), Công văn 5512/ BGDĐT – GDTrH về việc xây dựng và tổ chức thực hiện kế hoạch giáo dục của nhà trường

[8] Nguyễn Minh Thuyết và cộng sự, (2022), Ngữ văn 7, tập 1, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

Articles in Issue