THE INNOVATION OF INFORMATION TECHNOLOGY - BASED TRAINING MANAGEMENT AT HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS TOWARDS SMART UNIVERSITIES

THE INNOVATION OF INFORMATION TECHNOLOGY - BASED TRAINING MANAGEMENT AT HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS TOWARDS SMART UNIVERSITIES

Le Van Tan tandhv@gmail.com Vinh University 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Summary: 
The current context of digital transformation in education poses an urgent requirement for universities to build a model of organization and management effectively in order to implement their key roles in knowledge creation and high - quality human resources provision. Recently, many universities in Vietnam have developed digital transformation projects and restructured university governance information systems to meet the digital transformation requirements towards building a smart university. This article aims to provide an approach to creating an overall information system according to the innovation of information technology - based training management which is an important component of a smart university.
Keywords: 
Training
training management
smart university
information technology platform.
Refers: 

[1] Đinh Văn Toàn, (2019), Nghiên cứu các yếu tố nền tảng cho phát triển doanh nghiệp trong trường đại học, Tạp chí Kinh tế Châu Á - Thái Bình Dương, tr.553

[2] Tạ Duy Khánh, (6/2019), Ứng dụng công nghệ thông tin trong quản lí điều hành tại các trường đại học, Tạp chí Tài chính, kì 2.

[3] Tuan Tongkeo Putsadee Pornphol, (2018), Transformation from a Traditional University into a Smart University, ACM, ICIET ‘18.

[4] Nguyễn Văn Vẹn, (2021), Đổi mới quản trị giáo dục - đào tạo bậc Đại học ở Việt Nam trong bối cảnh cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ tư, Tạp chí Cộng sản

[5] Yulia O. Yereshko Oleg Ye. Kaminskyi - Sergii O. Kyrychenko, (2018), Digital transformation of university education in Ukraine: trajectories of development in the conditions of new technological and economic order, Information Technologies and Learning Tools 64(2):128.

[6] Thủ tướng Chính phủ, (25/01/2022), Quyết định 131/ QĐ-TTg phê duyệt Đề án Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022-2025, định hướng đến năm 2030.

[7] Nguyễn Quý Thanh - Tôn Quang Cường, (2019), Những xu thế mới của công nghệ trong giáo dục, http://hdll.vn/ vi/thong-tin-ly-luan---thuc-tien/nhung-xu-the-moi-cuacong-nghe-trong-giao-duc.html, Trang Thông tin điện tử Hội đồng Lí luận Trung ương

Articles in Issue