TRAINING THE TEST DESIGN AND EVALUATION SKILLS FOR MATHEMATICS EDUCATION STUDENTS ACCORDING TO THE DEVELOPMENT OF STUDENTS’ QUALITIES AND COMPETENCIES IN TEACHING MATHEMATICS IN HIGH SCHOOL

TRAINING THE TEST DESIGN AND EVALUATION SKILLS FOR MATHEMATICS EDUCATION STUDENTS ACCORDING TO THE DEVELOPMENT OF STUDENTS’ QUALITIES AND COMPETENCIES IN TEACHING MATHEMATICS IN HIGH SCHOOL

Phan Thi Phuong Thao thaoptp@tnue.edu.vn Thai Nguyen University of Education, Thai Nguyen University 20 Luong Ngoc Quyen, Thai Nguyen city, Thai Nguyen province, Vietnam
Summary: 
One of the skills teachers need to teach in the direction of developing students’ qualities and competencies is the test design and evaluation skills. In particular, pre-service teachers also need to practice these skills while at university. In this article, based on the research results on testing and evaluating according to the development of students’ qualities and competencies, we propose a process to train the test design and evaluation for Mathematics education students.
Keywords: 
Questions
test design skills
Mathematics education students
Refers: 

[1] Đỗ Đức Thái (Chủ biên), (2018), Dạy học phát triển năng lực môn Toán, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[2] Cao Thị Hà, (2015), Những kĩ năng cần có của người giáo viên Toán trong giai đoạn hiện nay, Kỉ yếu hội thảo khoa học Phát triển năng lực nghề nghiệp giáo viên Toán phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[3] Đào Tam, (2015), Các năng lực cốt lõi của giáo viên Toán phổ thông đáp ứng yêu cầu đổi mới chương trình, sách giáo khoa môn Toán sau 2015, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể, Thông tư số 32/2018/TT - BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Tài liệu bồi dưỡng giáo viên phổ thông cốt cán (Mô đun 3)

Articles in Issue