Summary:
An analysis of the relationships between employers and suppliers (training facilities) shows that the set of ISO standards brings together international experience in the field of management and training quality assurance. This is an effective means to help schools build and apply their own quality assurance system and at the same time, it is also the means on which employers can use to check the stability of training and the quality of training products before signing a contract. The ISO sets standards for a quality system that can be applied in education and training. Based on the ISO standards, the organizations as well as training institutions develop an appropriate management system and textualization for the quality system elements according to the selected set of standards. This article examines the quality management system according to ISO and the issues to consider after certification.
Refers:
[1] Nguyễn Quang Toản, (1999), ISO & TQM - Thiết lập Hệ thống quản lí hướng vào chất lượng, NXB Thống kê, Thành phố Hồ Chí Minh.
[2] https://antoanlaodong.edu.vn/lua-chon-to-chuc-chungnhan-iso.html, (2019).
[3] Vũ Ngọc Hải, (2003), Các mô hình quản lí nhà nước về giáo dục, Tạp chí Phát triển Giáo dục, số 6(54), Hà Nội.
[4] Phạm Sỹ Tiến, (1999), Xây dựng Hệ thống đảm bảo chất lượng - Một giải pháp để phát triển đào tạo sau đại học, Tạp chí Đại học và Giáo dục chuyên nghiệp, Hà Nội.
[5] Vũ Ngọc Hải - Trần Khánh Đức cùng nhiều tác giả, (2004), Hệ thống giáo dục hiện đại trong những năm đầu thế kỉ XXI, NXB Giáo dục, Hà Nội.
Journal: