Applying the discovery teaching method into teaching Probability and Statistics for university students

Applying the discovery teaching method into teaching Probability and Statistics for university students

Quach Thi Sen senqtdhd@gmail.com Hanoi University of Pharmacy 13 - 15 Le Thanh Tong, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Probability and statistics are widely used in most fields such as economics, society, medicine, science and technology, etc. However, teaching probability and statistics at university is difficult because students are easy to confuse and make mistakes when solving all kinds of problems about probability and statistics. This article proposes an innovative method in teaching, which is applying the discovery teaching method into teaching probability and statistics for university students. This method not only contributes to improving the quality of education at higher education institutes but also improving students’ creative thinking capacity, inspiring the ability to explore of students.
Keywords: 
teaching
discovery teaching
Probability and Statistics
students
university
Refers: 

[1] Hoàng Phê, (2010), Từ điển Tiếng Việt, NXB Đà Nẵng.

[2] Bùi Văn Nghị, (2014), Vận dụng lí luận vào thực tiễn dạy học môn Toán ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[3] Ninh Thị Bạch Diệp, (2020), Phát triển năng lực tìm tòi, khám phá cho học sinh thông qua dạy học khám phá theo mô hình 5E trong dạy học chương “Sinh sản” (Sinh học 11), Tạp chí Giáo dục.

[4] Nguyễn Phan Dũng - Quách Thị Sen - Phạm Thị Hồng Cẩm, (2018), Xác suất và Thống kê, NXB Y học.

[5] Đào Hữu Hồ, (2010), Xác suất thống kê, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[6] Nguyễn Bá Kim, (2016), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[7] Phan Anh Tài - Nguyễn Ngọc Giang, (12/2016), Dạy học khám phá bài toán tìm tham số để đường thẳng có phương trình chứa tham số cắt đồ thị hàm phân thức hữu tỉ tại hai điểm phân biệt với sự trợ giúp của Maple, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt.

Articles in Issue