Training skills for curriculum Development for students of Primary Education

Training skills for curriculum Development for students of Primary Education

Pham Thi Yen phamyensgu@gmail.com Saigon University No. 273 An Duong Vuong, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
On the basis of systematizing the theoretical issues of training skills to curriculum - development for students of primary education, the article proposes four measures to improve the efficiency of training these skills for students, including: Enhancing the capacity of lecturers in training the school curriculum - development skills for students in primary education; Organizing to train skills to develop school curriculum for primary students based on a process model; Diversifying the training forms for students in primary education; Strengthening the coordination between universities and primary schools in training curriculum - development skills for primary students.
Keywords: 
Curriculum
school curriculum
school curriculum development
skills
Refers: 

[1] Quốc hội Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, (2013), Luật Giáo dục.

[2] Nguyễn Ngọc Chỉnh - Lê Đình Sơn, (2006), Xác định hệ thống kĩ năng nghề nghiệp cần rèn luyện cho sinh viên sư phạm, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 11.

[3] Nguyễn Tiến Hùng, (11/2009), Chương trình và phát triển chương trình, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 50.

[4] Đặng Thành Hưng, (2010), Nhận diện và đánh giá kĩ năng, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 64.

[5] Nguyễn Văn Khôi, (2011), Phát triển chương trình giáo dục, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[6] Lương Việt Thái, (2017), Một số vấn đề về phát triển chương trình giáo dục nhà trường, Tạp chí Khoa học Giáo dục (Số 138, 3 - 2017).

Articles in Issue