Summary:
The General Education Program 2018 in the direction of competence development for students has been being implemented at all levels of the general education system in Vietnam. The program includes the development perspective; objectives; content structure; methods and means, as well as the guidance of learning assessment that are designed to provide opportunities for the formation and development of core and specialized competencies (or subject competencies) for students. As one of the main subjects, Physical education not only helps students develop their core competencies but also develop their physical competencies. In the context of implementing the Physical education Program 2018 in grade 6 of secondary schools since the school year of 2021 - 2022, in order to contribute to improving efficiency in the implementation of the new curriculum, this article investigates some advanced features of the Physical education program 2018 at secondary school compared to the current Physical education curriculum, thereby proposing some orientations on teaching methods and forms to create opportunities for the formation and development of physical competencies for students, aiming at meeting the educational objectives.
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Thể dục.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2002 - 2005), Sách giáo viên Thể dục (6, 7, 8, 9).
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Giáo dục thể chất.
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình ETEP, (2020), Mô đun 2 - Tài liệu tập huấn giáo viên phổ thông cốt cán.
[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình ETEP, (2020), Mô đun 3 - Tài liệu tập huấn giáo viên phổ thông cốt cán.
[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình ETEP, (2020), Mô đun 4 - Tài liệu tập huấn giáo viên phổ thông cốt cán.
Journal: