SOME SOLUTIONS TO IMPROVE THE QUALITY OF POLITICAL THEORY TEACHING AT UNIVERSITIES TODAY

SOME SOLUTIONS TO IMPROVE THE QUALITY OF POLITICAL THEORY TEACHING AT UNIVERSITIES TODAY

Do Thi Nga thaophuongnga@gmail.com Nguyen Hue University Tam Phuoc, Bien Hoa city, Dong Nai province, Vietnam
Summary: 
The world is currently entering the era of knowledge economy, which has been and will continue to create strong changes affecting all aspects of social life, including education, especially higher education. It requires universities to make changes to adapt to the demands of the time, as well as to improve the quality of teaching and learning to develop high quality human resources. In particular, the subjects of political theory play an especially important role in establishing the foundation of political theory for students, contributing to training the high quality human resources who are not only skillful and knowledgeable but also qualified in the political field, step by step development of the scientific worldview and positive human outlook. For this purpose, there is a need to improve the quality of teaching and learning of political theory subjects at universities. The article focuses on clarifying some concepts, analyzing and evaluating the current status of the political theory teaching and learning, and proposing some basic solutions to improve the quality of teaching political theory subjects at universities in our country nowadays.
Keywords: 
political theory
teaching quality
university
Refers: 

[1] Trần Văn Hiếu, (2011), Thực trạng dạy và học các môn Lí luận chính trị - Khảo sát ở Trường Đại học Cần Thơ, Trường Đại học Đồng Tháp và Trường Đại học An Giang, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Cần Thơ, số 19a, tr. 79-80.

[2] Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh, (2015), Nâng cao chất lượng giảng dạy, học tập các môn Lí luận chính trị trong các trường đại học, cao đẳng, Kỉ yếu hội thảo khoa học quốc gia.

[3] Nguyễn Thái Sơn, Vài suy nghĩ về việc gắn lí luận với thực tiễn trong giảng dạy chính trị hiện nay, http:// truongchinhtrina.gov.vn/ArticleDetail.aspx?_Article_ ID=299.

[4] Vũ Ngọc Am, (2011), Hiệu quả và tiêu chí đánh giá hiệu quả công tác giáo dục Lí luận chính trị, Tạp chí Tuyên giáo, số 11.

[5] V.I.Lênin, (1978), Toàn tập, Tập 18, NXB Tiến bộ, Mátxcơva.

Articles in Issue