SOLUTIONS TO ENHANCE THE GOVERNANCE EFFICIENCY OF VIETNAM’S PUBLIC UNIVERSITIES IN THE PRESENT CONTEXT

SOLUTIONS TO ENHANCE THE GOVERNANCE EFFICIENCY OF VIETNAM’S PUBLIC UNIVERSITIES IN THE PRESENT CONTEXT

Dinh Xuan Khoa khoadx@vinhuni.edu.vn Vinh University 182 Le Duan Str, Vinh City, Nghe An province, Vietnam
Pham Minh Hung minhhungdhv@gmail.com Vinh University 182 Le Duan Str, Vinh City, Nghe An province, Vietnam
Summary: 
With a view to enhancing the governance efficiency of Vietnam’s public universities in the present context, we propose six solutions: 1) Distributing power among the Party Committee, Board of Trustees, and President; 2) Providing autonomy along with accountability and quality assurance; 3) Creating motivation to promote the public universities’ performance in every aspect through continuously improved policy system; 4) Collaborating and sharing responsibilities between the public universities and their stakeholders; 5) Formulating, promoting and exploiting the public universities’ branding and core values; 6) Ensuring necessary conditions for effective implementation of the public universities’ governance activities.
Keywords: 
Governance
university governance
public universities
Solutions
Refers: 

[1] Quốc hội Nước Cộng hòa Xã hội chủ nghĩa Việt Nam Việt Nam, (19/11/2018), Luật sửa đổi, bổ sung một số điều của Luật Giáo dục Đại học

[2] Baldridge, J, (1971), Introduction: models of university governance - bureaucratic, collegial, and political, In V. Baldridge (Ed.), Academic governance: Research on institutional politics and decision making, Berkley, CA: McCutchen Publishing.

[3] Fried, J, (2006), Higher education governance in Europe: Autonomy, ownership and accountability - A review of the literature, In J. Kohler & J. Huber (Eds.), Higher education governance between democratic culture, academic aspirations and market Forces (pp. 79-134).

[4] Phạm Thị Ly, (2012), Tự chủ đại học và trách nhiệm giải trình: Quan hệ giữa Nhà nước, nhà trường và xã hội, Tạp chí Phát triển Khoa học Công nghệ, tập 15, quyển 1.

[5] Đặng Quốc Bảo - Nguyễn Thị Huệ, (2017), Năm điều bàn luận về về việc thực hiện quyền tự chủ và giải trình trách nhiệm của các nhà trường, Hội thảo khoa học: Quyền tự chủ của các cơ sở giáo dục - đào tạo trong bối cảnh đổi mới giáo dục của Hội Khoa học Tâm lí - Giáo dục Việt Nam, Tây Ninh.

[6] Phạm Thị Ly, (2009), Tuyên ngôn sứ mạng và tầm nhìn của trường đại học, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số 17.

[7] Henard, F., & Mitterle, A, (2009), Governance and quality guidelines: A review of governance arrangements and quality assurance guidelines: OECD.

[8] Shattock, M, (2006), Managing good governance in higher education, Maidenhead: Open University Press.

Articles in Issue