LEARNING FROM HO CHI MINH’S EXEMPLARY STYLE IN FORMING TEACHERS’ STYLE

LEARNING FROM HO CHI MINH’S EXEMPLARY STYLE IN FORMING TEACHERS’ STYLE

Kieu Hung kieuhung110876@gmail.com Vietnam - Hungary Industrial University 16 Huu Nghi, Son Tay town, Hanoi, Vietnam
Nguyen Thi Dung Dung3h.viu@gmail.com Vietnam - Hungary Industrial University 16 Huu Nghi, Son Tay town, Hanoi, Vietnam
Summary: 
In recent years, learning and following Ho Chi Minh’s ideology, morality and style under the Politburo’s Directive 05-CT/TW of May 15, 2016 have become a vast movement of political activities of our entire Party and people, aiming to contribute to building the Party, building a clean and strong political system, building the culture and the people of Vietnam to meet the requirements of sustainable development as well as protect the Fatherland. After more than four years of implementing the movement, it “has achieved some positive results, making an important contribution to the successful implementation of the Resolution of the 12th Party Congress and the resolutions of the Party Committees at all levels of government”. For Vietnam’s education sector, the implementation has been carried out with many emulation movements and extensive campaigns, which have created a great change in the awareness and actions of each individual, especially teachers. In the new context of the education sector, teachers are required to constantly improve their professional competence, professionalism, political theory and revolutionary ethics in the Ho Chi Minh’s exemplary style.
Keywords: 
Hồ Chí Minh
Ho Chi Minh style
Teachers
teacher Ethics
teachers’ style
Refers: 

[1] Hồ Chí Minh toàn tập - tập 1, (2011), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[2] Hồ Chí Minh toàn tập - tập 6, (2011), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[3] Hồ Chí Minh toàn tập - tập 4, (2011), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[4] Hồ Chí Minh toàn tập - tập 5, (2011), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[5] Hồ Chí Minh toàn tập - tập 15, (2011), NXV Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[6] Ban Tuyên giáo Trung ương, (2008), Những mẩu chuyện về tấm gương đạo đức Hồ Chí Minh, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[7] Hồ Chí Minh toàn tập - tập 12, (2011), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[8] Hồ Chí Minh toàn tập - tập 10, (2011), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[9] Hồ Chí Minh toàn tập - tập 11, (2011), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[10] Hồ Chí Minh toàn tập - tập 9, (2011), NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[11] Hùng Thắng, Thanh Hương, Bàng Cẩm, (2002), Từ điển Tiếng Việt, NXB Thanh niên

[12] Kiều Hưng, (2017), Sự thống nhất trong nội dung tư tưởng và tấm gương đạo đức Hồ Chí Minh, Tạp chí Giáo dục, số 267, tháng 11, năm 2017, tr.13-18.

[13] Đào Thanh Hải, Minh Tiến, (2005), Tư tưởng Hồ Chí Minh về Giáo dục, NXB Lao động

Articles in Issue