[1] Altinyelken, H. K., (2010), Curriculum change in Uganda: Teacher perspectives on the new thematic curriculum, International journal of educational development, 30(2), 151-161.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn học
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Số: 3977/BGDĐTGDTH về việc Tăng cường chỉ đạo thực hiện Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 cấp Tiểu học.
[5] Muraraneza, C., Mtshali, N. G., & Mukamana, D. , (2017), Issues and challenges of curriculum reform to competency-based curricula in Africa: A meta-synthesis, Nursing & health sciences, 19(1), 5-12.
[6] Pyhältö, K., Pietarinen, J., & Soini, T., (2018), Dynamic and shared sense-making in large-scale curriculum reform in school districts. The Curriculum Journal, 29(2), 181-200
[7] Smart, (2020), Góc nhìn của chuyên gia quốc tế về sách giáo khoa Việt Nam, Dân Trí. Retrieved at https://dantri.com.vn/giao-duc-huong-nghiep/goc-nhincua-chuyen-gia-quoc-.... Accessed on 29.11.2020
[8] Smart, A. & Jagannathan, S. , (2018), Textbook policy in Asia: development, publishing, printing, distribution and future implications. Asian Development Bank
[9] Wei, B., Lin, J., Chen, S., & Chen, Y. , (2020), Integrating 21st century competencies into a K-12 curriculum reform in Macau. Asia Pacific Journal of Education, 1-15.