Objective factors affecting awareness of student’ self-study

Objective factors affecting awareness of student’ self-study

Le Chi Lan chilansgu.kt@gmail.com Sai Gon University 273 An Duong Vuong, Ward 3, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
Higher education equips graduate students with knowledge and skills for entering the workforce. According to new regulations of the Ministry of Education and Training, higher education institutions gradually shift to a choice-based credit system in which learner-centred education approaches are used. As a result, there is a high demand for innovation in teaching methodology. Self-study has an important role and is one of the decisive factors in accumulating wisdom. In this study, the authors explore the objective factors affecting students’ awareness of self-study (such as educational institutions, society, family and career pathways) and its magnitude. The study aims to help educational institutions develop a new approach to raise self-study awareness among students.
Keywords: 
Awareness
self-study
influencing factors
influences
objective factors
Refers: 

[1] Win, R., & Miller, P. W, (March 2005), The Effects of Individual and School Factors on University Students’ Academic Performance, Australian Economic Review, Vol. 38, No. 1, pp. 1-18.

[2] Phạm Quang Bảo, (2009), Các biện pháp quản lí hoạt động tự học của học sinh trường văn hóa I - Bộ Công An, Luận văn Thạc sĩ Quản lí Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên

[3] Powers, D. E., & Swinton, S. S, (1985), The Impact of Self-Study on GRE Test Performance, New Jersey: Educational Testing Service.

[4] Hà Thị Đức, (1992), Về hoạt động tự học của sinh viên sư phạm, Tạp chí Nghiên cứu Giáo dục, Số 4, tr.23

[5] Benson, P, (2001), Teaching and researching autonomy in language learning, London: Longman.

[6] Diệp Thị Thanh, (2006), Phương pháp tự học - cầu nối giữa học tập và nghiên cứu khoa học, Tạp chí Khoa học, Số 15-16, Đại học Đà Nẵng.

[7] Kirmani, N.S., & Siddiquah, A, (2008), Indentification and analysis of the factors affecting student achievement in higher education, Proceedings of the 2nd International Conference on Assessing Quality in Higher Education (2-ICAQHE), pp. 424-437, 1st - 3rd December, Lahore - Pakistan

[8] Nguyễn Thị Thi Thu, (2010), Thực trạng tự học của sinh viên Khoa Ngữ văn, Anh, Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh, Luận văn Thạc sĩ Xã hội học, Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.

Articles in Issue