MANAGING THE QUALITY OF EDUCATION AND TRAINING BASED ON ISO 9000 STANDARDS AT THE PEOPLE’S POLICE INSTITUTIONS

MANAGING THE QUALITY OF EDUCATION AND TRAINING BASED ON ISO 9000 STANDARDS AT THE PEOPLE’S POLICE INSTITUTIONS

Phan Le Huyen phanlehuyent32@gmail.com The People’s Police Academy Co nhue 2 ward, Bac Tu Liem district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The quality of training is one of the key factors determining the existence and development of a higher education institution. Only if the theory is applied flexibly and measures are synchronously constructed according to ISO 9000 standards, it will contribute to the effective implementation of the training quality management and as a result, contribute to improving the quality of Peple’s Police Force, as well as ensuring security and social order in Vietnam.
Keywords: 
Training quality management
ISO 9000 standards
Refers: 

[1] Nguyễn Tiến Hùng, Quản lí chất lượng trong giáo dục, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[2] Phạm Thành Nghị, (2000), Quản lí chất lượng giáo dục đại học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[3] Nguyễn Quang Toản, (2001), ISO 9000 và TQM - Thiết lập hệ thống quản lí tập trung vào chất lượng và hướng vào khách hàng, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.

[4] ] Tổng cục Tiêu chuẩn Đo lường Chất lượng, (2015), Tiêu chuẩn ISO 9001:2015 - Hệ thống quản lí chất lượng - Các yêu cầu, Hà Nội.

[5] Nguyễn Quang Toản, (2001), ISO 9000 và TQM - Thiết lập hệ thống quản lí tập trung vào chất lượng và hướng vào khách hang, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.

[6] Alkeaid Adel, (2007), ISO and Creativities: potential advantages of implementing ISO in community colledges, Colledges Student Journal 41.3, pp.657.

[7] Jun-Yao Cheng, (2004), Education improvement through ISO 9000 implementation: Experiences in Taiwan, Int. J. Engng Ed.Vol 20, No1, pp.91-95.

Articles in Issue