[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo Việt Nam, (2023), Báo cáo về tình hình hợp tác giữa nhà trường và doanh nghiệp.
[2] Etzkowitz, H., & Leydesdorff, L, (2000), The dynamics of innovation: From National Systems and “Mode 2” to a Triple Helix of university-industry-government relations, Research Policy, 29(2), p.109-123.
[3] Becker, G. S, (1964), Human capital: A theoretical and empirical analysis, with special reference to education, National Bureau of Economic Research.
[4] Bertalanffy, L. Von, (1968), General system theory: Foundations, development, applications, George Braziller.
[5] OECD, (2021), Education at a Glance 2021: OECD Indicators, Paris: OECD Publishing.
[6] National Association of Colleges and Employers (NACE), (2018), Internship & co-op survey report, Retrieved from NACE website.
[7] Smith, R., & Betts, M, (2020), Enhancing student employability through internships, Education and Training Journal, 62(5), p.567-580.
[8] Collins, J, (2019), The benefits of internships for students and companies, Journal of Business Education, 12(3), p.45-58.
[9] Jones, M., & Kim, S, (2021), University-industry collaboration: Models and best practices, Higher Education Journal, 14(2), p.34-47.
[10] Trần, Thị Thu Hà, et al, (2021), University-Industry Collaboration in Vietnam: Benefits and Challenges, Journal of Science and Technology Policy Management, 12(3), p.412-428.
[11] Nguyễn, P. Q., & Lê, T. H, (2020), Tác động của các chương trình học bổng doanh nghiệp đối với sinh viên: Nghiên cứu trường hợp Intel Việt Nam, Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế, 15(2), tr.45-59.
[12] Nguyễn, T. K., & Trần, Q. H, (2020), Đánh giá hiệu quả các chương trình liên kết đào tạo giữa trường đại học và doanh nghiệp: Trường hợp HUTECH và Tập đoàn FPT.
[13] Lê, V. T, (2021), Hợp tác đào tạo giữa doanh nghiệp và trường đại học: Lợi ích và thách thức, Tạp chí Quản lí Kinh doanh, 14(2), tr.45-58.
[14] Bùi, T. A., & Lê, V. B., (2021), Hợp tác giữa nhà trường và doanh nghiệp trong đào tạo: Lợi ích và thách thức. NXB Giáo dục Việt Nam.
[15] METI, (2020), White Paper on Small and Medium Enterprises in Japan, Ministry of Economy, Trade and Industry.
[16] Viện Nghiên cứu Kinh tế và Chính sách, (2022), Khảo sát về thực trạng hợp tác giữa trường đại học và doanh nghiệp tại Việt Nam.
[17] KRIVET, (2019), Annual Report on the Korean Education System, Korean Research Institute for Vocational Education & Training.
[18] BIBB, (2021), Vocational Education and Training in Germany 2021, Federal Institute for Vocational Education and Training.
[19] Nguyễn, Anh Tuấn, & Phạm, Thị Thanh, (2020), Enhancing University–Industry Collaboration: A Literature Review, Journal of Business and Economics Research, 18(2), p.31-48.
[20] Lê, Quốc Toàn, (2022), Enhancing University-Industry Collaboration: Best Practices from Vietnam, Journal of Education and Development Studies, 10(1), p.78-93.
[21] Bùi, Thị Thu Hằng, & Lê, Quốc Toàn, (2021), Benefits of University-Industry Collaboration: A Case Study from Vietnam, Journal of Education and Development Studies, 11(2), p.154-169.
[22] Trần, N. T., Phạm, M. H., & Nguyễn, V. A, (2019), Hợp tác giữa doanh nghiệp và trường đại học: Tài trợ học bổng và các lợi ích, Tạp chí Phát triển Giáo dục, 10(3), tr.67-78.
[23] Trần, Minh Đức, Nguyễn, Thị Thu Hà, & Lê, Quốc Toàn, (2019), University-Industry Collaboration in Vietnam: Benefits and Challenges, Journal of Science and Technology Policy Management, 10(3), p.412-428