BLENDED LEARNING OPPORTUNITIES ON THE COORDINATES TOPIC IN 10TH-GRADE MATHS

BLENDED LEARNING OPPORTUNITIES ON THE COORDINATES TOPIC IN 10TH-GRADE MATHS

Chu Cam Tho chucamtho1911@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Luu Truong Sinh* luutruongsinh90@gmail.com Chu Van An High School No. 271, Luu Nhan Chu street, Thai Nguyen city, Thai Nguyen province, Vietnam
Summary: 
Along with the strong development of information technology in recent years, blended learning is an inevitable trend in many countries, including Vietnam. Universities and high schools can apply this method to enhance the quality of teaching and learning Mathematics thanks to its outstanding advantages. The 2018 Math General Education Curriculum focuses on developing students’ logical thinking, critical thinking, problem-solving ability, communication skills, and creating conditions for them to link Math knowledge with other subjects. At the same time, it encourages students to actively participate in the learning process through hands-on activities and discussions to solve problems. Coordinate geometry is one of the important parts of Mathematics with its wide practical applications. Using knowledge about coordinates can solve many complex issues. However, teaching and learning the topic of geometric coordinates in grade 10 hasn’t received much attention. This study analyzes blended learning opportunities on Coordinates in 10th grade Mathematics.
Keywords: 
Education
blended learning
Opportunity
high school
coordinates.
Refers: 

[1] Thủ tướng Chính phủ, (25/01/2022), Quyết định số 131/ QĐ-TTg về việc Phê duyệt Đề án “Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022 - 2025, định hướng đến năm 2030”

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (31/08/2023), Công văn số 4771/BGDĐT-CNTT về việc Hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ ứng dụng công nghệ thông tin, chuyển đổi số và thống kê giáo dục năm học 2023 - 2024.

[3] Simon, M, (2014), Is Blended Learning the Future of Higher Education? A discussion of MOOCs, Gamers, Connectivists’ and Sceptics, Studies of regional policy, 17(1), p.67-91.

[4] Garrison, D. R., & Vaughan, N. D, (2008), Blended Learning in Higher Education: Framework, Principles, and Guidelines, San Francisco, CA: Jossey-Bass.

[5] Heather Staker – Michael B. Horn, (2012), Classifying K-12 Blended Learning, Innosight Institute.

[6] Hockly, N, (2018), Blended Learning, ELT Journal, 72 (1), p.92-101, Doi: 10.1093/elt/ccx058.

[7] N. D. Nguyen and T. T. Nguyen, (May 2020), Blended Learning application in citizen education teachers training activities, Vietnam Journal of Education, No. special period 1, pp.216-220.

[8] T. H. Tran and T. K. O. Nguyen, (2020), Basic principles for designing university courses according to effective Blended learning model, Journal of Education, no.477, pp.18-22.

[9] https://elearningindustry.com/6-blended-learning models-blended-learning-successful-students (Update 12 February 2016).

[10] Graham, C.R., (2006), Blended Learning Systems: Definition, Current Trends, and Future Directions. In: Bonk, C.J. and Graham, C.R., Eds., Handbook of Blended Learning: Global Perspectives, Local Designs, Pfeiffer Publishing, San Francisco.

[11] Alammary, A. S., Sheard, J. I., & Carbone, A., (2014), Blended learning in higher education: Three different design approaches, Australasian Journal of Educational Technology, 30(4), pp.440 – 454, https:// doi.org/10.14742/ajet.693.

[12] Driscoll, M, (2002), Blended Learning: Let’s Get beyond the Hype, IBM Global Services.

[13] Oliver, M., & Trigwell, K, (2005), Can ‘Blended Learning’ Be Redeemed? E-Learning and Digital Media, 2(1), pp.17–26, https://doi.org/10.2304/ elea.2005.2.1.17.

[14] Walters, B., (2008), Blended learning-classroom with on-line, The CALSCA Online Magazine.

[15] Nguyễn Hoàng Trang, (9/2020), Dạy học kết hợp và tổ chức dạy học kết hợp tại trường trung học phổ thông, Tạp chí Giáo dục, số 485, kì 1, tr.33-38.

[16] Thủ tướng Chính phủ, (03/6/2020), Quyết định số 749/ QĐ-TTg về việc Phê duyệt Chương trình chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030.

[17] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (10/5/2022), Quyết định số 1282/QĐ-BGDĐT về việc ban hành Kế hoạch tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022 -2025.

[18] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Toán.

[19] Charles R. Graham, (2009), B-Learning Moddle E-Learning, Brigham Young, University.

[20] Graham C. R, (2013), Emerging practice and research in blended learning, In I. G. (Ed.), Handbook of distance education 3rd ed, pp.333–350, New York, NY: Routledge.

[21] Nguyễn Bá Kim, (2011), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[22] https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245745_ vie (Year of publication: 2016).

Articles in Issue