CURRENT SITUATION AND MEASURES TO DEVELOP SELF-STUDY COMPETENCY FOR STUDENTS UNDER THE CREDIT SYSTEM IN UNIVERSITY

CURRENT SITUATION AND MEASURES TO DEVELOP SELF-STUDY COMPETENCY FOR STUDENTS UNDER THE CREDIT SYSTEM IN UNIVERSITY

Nguyen Thuy Van nguyenvan1848@gmail.com Thanh Do University Kim Chung commune, Hoai Duc district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Under the credit system, students are provided the method of thinking, as well as how to approach and dominate knowledge. Thereby, students become active, proactive and creative in learning and research activities. However, the reality shows that students’ self-study competency is limited, the time for self-study does not meet the requirements of creditbased training, these students have not focused on the methods and skills of self-study. Therefore, the students are required to develop the selfstudy competency and self-study plan to ensure the scientific quality and in accordance with the individual competencies in order to successfully complete the university training program,
Keywords: 
Reality
self-study
credits
competency
teaching
Refers: 

[1] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2016), Văn kiện Đại biểu toàn quốc lần thứ XII, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội.

[2] Thủ tướng Chính phủ, (2012), Quyết định số: 711/QĐTTg ngày 13 tháng 6 năm 2012 phê duyệt Chiến lược phát triển Giáo dục 2011-2020, Hà Nội.

[3] Quốc hội, (2019), Luật Giáo dục, Luật số 43/2019/QH14 ngày 14/6/2019, có hiệu lực thi hành từ ngày 01 tháng 7 năm 2020.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Quyết định số 17/VBHNBGDĐT ngày 15 tháng 5 năm 2014, ban hành Quy chế đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ, Văn bản hợp nhất Quyết định số 43/2007/QĐBGDĐT và Thông tư số 57/2012/TT-BGDĐT Ban hành Quy chế đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ, Quyết định số 17/VBHN-BGDĐT ngày 15 tháng 5 năm 2014 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo

[5] Denyse Tremblay, OECD, (2002), Definition and Selection with Competencies: Theoretical and Conceptual Foundation

[6] Tay lor, B, (1995), Self- directed Learning: Revisiting an idea most appropriare for middle school studirec

Articles in Issue