[1] Bùi Anh Tuấn - Ngô Tùng Hiếu - Bùi Hồng Duyên, (2017), Xây dựng các bài toán thực tế ở lớp 10: thực nghiệm nhỏ tại thành phố Cần Thơ, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Cần Thơ, Tập 48, Phần C, tr.1-11.
[2] Phạm Văn Hoàn - Nguyễn Gia Cốc - Trần Thúc Trình, (1981), Giáo dục học môn Toán, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] OECD, (2003), The Pisa 2003 - Assessment Framework - Mathematics, Reading, Science and Problem Solving Knowledge and Skills, OECD, Paris, France
[4] Stewart J, (2012), Caculus: Early Transcendentals, Senventh Edition, Cengage Learning, 1194 pages.
[5] Blum Werner, (2011), Can Modelling Be Taught and Learnt? Some Answers from Empirical Research, In Trends in Teaching and Learning of Mathematical Modeling, edited by Gabriele Kaiser, Werner Blum, Rita Borromeo Ferri, and Gloria Stillman, pp. 15-30, New York: Springer.