SOME ISSUES ABOUT EQUIPPING AND USING TEACHING EQUIPMENT FOR GRADE 10 IN THE 2022 - 2023 SCHOOL YEAR

SOME ISSUES ABOUT EQUIPPING AND USING TEACHING EQUIPMENT FOR GRADE 10 IN THE 2022 - 2023 SCHOOL YEAR

Pham Thi Hang* hangpt@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao street, Hoan Kiem district, Hanoi, Vietnam
Ha Van Quynh quynhhv@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao street, Hoan Kiem district, Hanoi, Vietnam
Dang Thi Phuong phuongdt@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao street, Hoan Kiem district, Hanoi, Vietnam
Ho Thi Hong Van vanhth@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao street, Hoan Kiem district, Hanoi, Vietnam
Nguyen Thi Quynh Ngoan ngoannt@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao street, Hoan Kiem district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Teaching equipment plays an important role, significantly affecting the quality of teaching and learning. It serves as a tool for lesson delivery as well as an aid for instructors and students to swiftly and successfully meet learning objectives. An unavoidable tendency in contemporary education is the provision of teaching materials that are modern, efficient, and sufficient. This is an essential component of method innovation and enhanced teaching quality, particularly in an educational setting that fully develops the skills and attributes of students. Beginning with the 2022-2023 academic year, Grade 10 across the nation will use the 2018 General Education Curriculum for two years. This article outlines the shortcomings of the Grade 10 equipment setup and usage, offering suggestions and adjustments for effectively carrying out the 2018 General Education Curriculum at the at the high school level in the following years.
Keywords: 
Teaching equipment
equipping and using teaching equipment
limitations
General Education Curriculum.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể, Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT

[2] Đặng Thị Thu Thủy, (2011), Phương tiện dạy học - Một số vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Giáo dục Việt Nam.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2021), Thông tư số 39/2021/ TT- BGDĐT ban hành Danh mục thiết bị dạy học tối thiểu cấp Trung học phổ thông.

[4] Tô Xuân Giáp, (1997), Phương tiện dạy học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[5] Trần Quốc Đắc, (2002), Một số vấn đề lí luận và thực tiễn của việc xây dựng cơ sở vật chất và thiết bị dạy học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[6] Vũ Trọng Rỹ, (2009), Một số vấn đề lí luận của việc sử dụng và sáng tạo phương tiện dạy học, Giáo trình Cao học Giáo dục học, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[7] Phan Trọng Ngọ, (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Articles in Issue