THE CURRENT STATUS OF TESTING AND EVALUATING THE MODULE LEARNING OUTCOMES OF UNDERGRADUATE STUDENTS AT NATIONAL UNIVERSITY OF CIVIL ENGINEERING

THE CURRENT STATUS OF TESTING AND EVALUATING THE MODULE LEARNING OUTCOMES OF UNDERGRADUATE STUDENTS AT NATIONAL UNIVERSITY OF CIVIL ENGINEERING

Nguyen Trung Thanh papintt@gmail.com National University of Civil Engineering 55 Giai Phong, Hai Ba Trung, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Testing and evaluating students’ learning outcomes is an important part of training activities, which contributes to improving the quality of training. Assessing the current status of testing and evaluating undergraduate students’ learning outcomes of the modules in order to point out the strengths that have been achieved to continue to promote as well as the limitations as the basis for proposing solutions to improve this work at the National University of Civil Engineering (NUCE). The study was carried out by distributing questionnaires to 279 teachers and students, and conducting in-depth interviews with managers in NUCE on contents related to the implementation of the testing and evaluating of the module learning outcomes according to the regulations issued by the Ministry of Education and Training as well as the NUCE.
Keywords: 
Testing and evaluating
module learning outcomes
undergraduate students
National University of Civil Engineering (NUCE).
Refers: 

[1] Bùi Hiền - Nguyễn Văn Giao - Nguyễn Hữu Quỳnh - Vũ Văn Tảo, (2001), Từ điển Giáo dục học, NXB Bách khoa, Hà Nội.

[2] Analytic Quality Glossary, Assessment of student learning, http://www.qualityresearchinternational.com/ glossary/assessmentoflearing.html.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (5/2014), Quyết định Ban hành Quy chế đào tạo Đại học và Cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ (QĐ số 17/VBHN-BGDĐT), Hà Nội.

[4] Trường Đại học Xây dựng, (01/2016), Quyết định ban hành Quy chế đào tạo hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ của Trường Đại học Xây dựng (QĐ 33//ĐHXD), Hà Nội.

[5] Trường Đại học Xây dựng, (01/2016), Quy định về đánh giá kết quả học tập của người học, Hà Nội.

[6] Trường Đại học Xây dựng, (9/2016), Thông báo về việc chuẩn bị và sao in đề thi, kiểm tra, Hà Nội.

Articles in Issue