THE CURRENT SITUATION OF IMPLEMENTING LOCAL EDUCATIONAL MATERIALS FOR GRADE 6 IN THE SCHOOL YEAR OF 2021 - 2022

THE CURRENT SITUATION OF IMPLEMENTING LOCAL EDUCATIONAL MATERIALS FOR GRADE 6 IN THE SCHOOL YEAR OF 2021 - 2022

Ha Van Quynh quynhhv@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Ho Thi Hong Van vanhth@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Bui Thanh Thuy thuybt@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Tran Thi Lan lantt@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
thanhlt@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The study surveyed 3453 administrators and teachers about the current situation of implementing local educational materials for grade 6 in the school year of 2021- 2022 in nine provinces with the following content: training on using materials; developing educational plans and implementation of teaching and learning activities; forms and effectiveness of using materials; assignment of teachers to teach local educational contents; conditions to ensure the material implementation; and student assessment in teaching the content of local education in grade 6. The survey results show that the implementation of local educational materials in grade 6 in the school year of 2021- 2022 has certain advantages, but there are still difficulties in the implementation process. On that basis, the research has proposed some solutions to promote the achieved results and deal with the limitations and difficulties. Accordingly, localities need to flexibly and synchronously apply solutions for better implementation of the local educational content in the coming years.
Keywords: 
Local education
local educational materials
General Education curriculum 2018
secondary school.
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (26/12/2018), Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (20/3/2019), Công văn số 1106/ BGDĐT-GDTrH về việc Biên soạn và tổ chức thực hiện nội dung giáo dục địa phương trong Chương trình Giáo dục phổ thông.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (27/8/2021), Công văn 3699/ BGDĐT-GDTrH 2021 Hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ Giáo dục trung học năm học 2021-2022

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (19/4/2022), Công văn 1496/ BGDĐT-GDTrH về việc Triển khai thực hiện Chương trình Giáo dục trung học năm học 2022-2023.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (18/12/2020), Công văn 5512/ BGDĐT- GDTrH về việc Xây dựng và tổ chức thực hiện kế hoạch giáo dục của nhà trường

[6] Phùng Thị Thu Trang, (2021), Nghiên cứu thực trạng triển khai tài liệu giáo dục địa phương cấp Tiểu học theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018, Mã số V2021.18TX

Articles in Issue