COMMUNITY’S AWARENESS OF THE COVID-19 PANDEMIC AND THE NEW TRENDS IN EDUCATION

COMMUNITY’S AWARENESS OF THE COVID-19 PANDEMIC AND THE NEW TRENDS IN EDUCATION

Le Khanh Tuan lktuan88@gmail.com Sai Gon University 273 An Duong Vuong, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
There are currently different opinions about the success of Vietnam in the prevention of the Covid-19 pandemic as well as the consequences we face after the pandemic ends. This article presents the results from a survey of the community’s opinions about observations, judgements and predictions of the social economic issues related to the Covid-19 pandemic. On the basis of analyzing the survey results from the community’s common awareness, the author attempts to predict the new trends that can significantly affect the development of education and training in the near future
Keywords: 
Awareness
community
COVID19-pandemic
new educational trends
Refers: 

[1] Phạm Hồng Tung, (2014), Nghiên cứu về cộng đồng: Khái niệm, cách tiếp cận và phân loại, Viện Việt Nam học và Khoa học Phát triển, Đại học Quốc gia Hà Nội

[2] Thediplomat.com, (24/4/2020), The Domestic Politics of Vietnam’s Coronavirus Fight, The Diplomat Magazine

[3] Mai Đan, (02/4/2020), Đại dịch Covid-19 tạo ra 10 thay đổi lớn trên toàn cầu, Báo Tài nguyên và Môi trường, Hà Nội.

[4] Trọng Đại, (29/3/2020), 19 xu hướng và 19 cơ hội từ Covid -19, NDH.vn, Hà Nội.

[5] Lê Khánh Tuấn, (2018), Dự báo và kế hoạch hoá trong quản lí giáo dục, NXB Giáo dục Việt Nam.

[6] Học viện Chính trị Quốc gia Hồ Chí Minh, (2000), Triết học Mác - Lênin chương trình cao cấp, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

[7] M. Rô-den-Tan, (1976), Từ điển Triết học, NXB Sự thật, Hà Nội.

Articles in Issue