THE ACTUAL SITUATION OF IMPLEMENTING LOCAL EDUCATION MATERIALS FOR GRADE 10 IN THE SCHOOL YEAR 2022 - 2023

THE ACTUAL SITUATION OF IMPLEMENTING LOCAL EDUCATION MATERIALS FOR GRADE 10 IN THE SCHOOL YEAR 2022 - 2023

Bui Thanh Thuy* thuybt@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai street, Ba Dinh district, Ha Noi, Viet Nam
Ho Thi Hong Van vahth@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai street, Ba Dinh district, Ha Noi, Viet Nam
Vo Thanh Ha havt@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai street, Ba Dinh district, Ha Noi, Viet Nam
Le Anh Tuan tuanla@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai street, Ba Dinh district, Ha Noi, Viet Nam
Dang Minh Phuong phuongdm@gesd.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai street, Ba Dinh district, Ha Noi, Viet Nam
Summary: 
Currently, local education contents have been implemented in high schools. In the school year 2022-2023, these materials were taught to grade 10 students. The study surveyed 1542 teachers who are responsible for teaching local education materials for grade 10 students and administrators in 10 provinces/cities in terms of training in using materials, assigning teachers to teach local education contents, developing educational plans and teaching methods, the form and effectiveness of material utilization, and the necessary conditions for material implementation, to explore the challenges and advantages of the implementation process. The survey results revealed that despite some initial positive outcomes and advantages, there were still challenges and shortcomings. The study proposed several solutions to support schools in effectively implementing local education contents in the coming years.
Keywords: 
Local education
local education materials
local educational contents
the 2018 General Education Curriculum
high school
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ Giáo dục Đào tạo về việc ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (20/3/2019), Công văn số 1106/BGDĐT-GDTrH về việc Biên soạn và tổ chức thực hiện nội dung Giáo dục địa phương trong Chương trình Giáo dục phổ thông

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (27/8/2021), Công văn 3699/ BGDĐT-GDTrH 2021 Hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ giáo dục trung học năm học 2021-2022.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (18/12/2020), Công văn 5512/ BGDĐT- GDTrH về việc Xây dựng và tổ chức thực hiện kế hoạch giáo dục của nhà trường

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (19/4/2022), Công văn 1496/ BGDĐT-GDTrH về việc Triển khai thực hiện Chương trình Giáo dục trung học năm học 2022-2023.

[6] Phùng Thị Thu Trang, (2021), Nghiên cứu thực trạng triển khai tài liệu Giáo dục địa phương cấp Tiểu học theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018, Mã số V2021.18TX.

[7] Nguyễn Thị Kiều Anh, (2022), Nghiên cứu thực trạng triển khai tài liệu Giáo dục địa phương theo Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 - Năm 2022: Cấp Trung học cơ sở - Lớp 6, Mã số: V2022-18TX.

Articles in Issue