SOME BASIC TECHNIQUES IN TEACHING HISTORY OF ECONOMIC THEORY FOR STUDENTS MAJORED IN POLITICAL EDUCATION AT TAY BAC UNIVERSITY

SOME BASIC TECHNIQUES IN TEACHING HISTORY OF ECONOMIC THEORY FOR STUDENTS MAJORED IN POLITICAL EDUCATION AT TAY BAC UNIVERSITY

Nguyen Thi Linh Huyen linhhuyentbu@gmail.com Tay Bac University Quyet Tam ward, Son La city, Son La province, Vietnam
Summary: 
In teaching today, many students are still in a passive learning environment, they lack of self-study habits. A number of lectures teach by traditional methods which is one-way communication with no reciprocity between teachers and students, as well as amongst students.Therefore, it is necessary to apply some positive teaching techniques to improve the effectiveness of teaching history of economic theory for students majored in Political Education at Tay Bac University, which contributes to improving the quality of training
Keywords: 
Teaching techniques
positive teaching techniques
students
lecturers
Political Education
Refers: 

[1] Vũ Hồng Tiến, (1996), Những vấn đề cơ bản của Lịch sử các học thuyết kinh tế, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[2] Chu Văn Cấp, (1997), Lịch sử các học thuyết kinh tế, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội

[3] Vũ Đình Bảy (chủ biên) - Đặng Xuân Điều - Nguyễn Thành Minh - Vũ Văn Thục, (2012), Lí luận dạy học môn Giáo dục công dân ở trường phổ thông, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội

[4] Đinh Văn Đức (chủ biên) - Dương Thị Thúy Nga, (2011), Phương pháp dạy học môn Giáo dục công dân, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[5] Hà Thế Ngữ, (2001), Giáo dục học - Một số vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[6] Trần Thị Mai Phương, (2009), Dạy học Kinh tế chính trị theo phương pháp tích cực, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[7] Vũ Ngọc Am, (2004), Một số vấn đề về phương pháp giáo dục lí luận chính trị, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

Articles in Issue