SETING UP A PLAN FOR THE MANAGEMENT OF LITERATURE TEACHING TOWARDS DEVELOPING STUDENTS’ QUALITIES AND COMPETENCIES IN HIGH SCHOOLS

SETING UP A PLAN FOR THE MANAGEMENT OF LITERATURE TEACHING TOWARDS DEVELOPING STUDENTS’ QUALITIES AND COMPETENCIES IN HIGH SCHOOLS

Tran Thi My Le tranmylettc@gmail.com Dong Thanh Middle School - High School Ward 5, Binh Minh town, Vinh Long province, Vietnam
Huynh Gia Bao* hgbao@ctu.edu.vn Can Tho University Area II, 3/2 Street, Ninh Kieu District, Can Tho City, Vietnam
Summary: 
Teaching activities and managing them are always issues of concern to most teachers and administrators. Their purpose is to pass on knowledge and experience in teaching and managing teaching activities to the next generation and develop quality human resources to improve the quality of education and training. The 2018 general education curriculum in general and the Literature subject in particular also changed toward developing students’ qualities and competencies. They affect teachers’ teaching, testing, and evaluation activities and students’ learning. Therefore, it is essential to change the management of Literature teaching activities. The article addresses the current situation of managing Literature teaching activities, thereby proposing measures to develop a plan to manage Literature teaching activities towards developing students’ competencies to meet the goals of the 2018 general education curriculum.
Keywords: 
management
Teaching activities
Literature
qualities and competencies
students
high school.
Refers: 

[1] Nguyễn Thị Mỹ Lộc - Đặng Quốc Bảo - Nguyễn Trọng Hậu - Nguyễn Quốc Chí, (2015), Quản lí giáo dục một số vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội

[2] Quốc hội, (28/11/2014), Nghị quyết 88/2014/QH13 về Đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn, Hà Nội.

[4] OECD, (2002), Definition and Selection of Competencies, DeSeCo, Theoretical and Conceptual Foundations, Strategy Paper. DEELSA/ED/CERI/CD (2009).

[5] Franz E Weinert, (2001), Concept of competence: A conceptual clarification

[6] Đỗ Tiến Sỹ, (9/2013), Quản lí đổi mới phương pháp dạy học ở trường phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 96.

[7] Trần Kiểm, (6/2009), Phương pháp luận đổi mới quản lí giáo dục, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 45

[8] Hammerness, K, (2011), Classroom management in the United States: A view from New York City, Teaching Education, 22(2), 151-167.

[9] Hồ Xuân Hồng, (8/2016), Xây dựng và vận hành hệ thống quản lí ở trường phổ thông dân tộc bán trú trung học cơ sở theo tiếp cận mô hình CIPO, Tạp chí Quản lí Giáo dục. số 8, tr.19-26

[10] Phan Văn Kha, (2007), Quản lí nhà nước về giáo dục, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

Articles in Issue