PEDAGOGICAL ELEMENTS IN THE STRUCTURE OF BALRUD HUDA KHAN'S BLENDED LEARNING MODEL - SEEN FROM THE NEED TO INNOVATE ELEMENTS OF THE TEACHING PROCESS

PEDAGOGICAL ELEMENTS IN THE STRUCTURE OF BALRUD HUDA KHAN'S BLENDED LEARNING MODEL - SEEN FROM THE NEED TO INNOVATE ELEMENTS OF THE TEACHING PROCESS

Do Thu Ha hadt@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences No.4 Trinh Hoai Duc street, Dong Da district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
In recent years, the rapid development of technology has profoundly impacted many social aspects, including education. The new teaching models provided by educational and technological experts have promoted teaching and learning, making it more dynamic and providing people with diverse learning opportunities. This article aims to introduce an overview of the combined teaching model proposed by Badrul Huda Khan, explaining the pedagogical element, one of eight essential elements of the model, based on analysis of innovation requirements of the teaching process, including goals, content, teaching methods, and consideration of learners' needs.
Keywords: 
blended learning model
innovation requirements
teaching process
Education
Badrul Huda Khan.
Refers: 

[1] https://giaoduc.net.vn/ung-dung-cong-nghe-thong-tintrong-giao-duc-nhiem-vu-khong-de-voi-noi-vung-khopost235931.gd.

[2] Đào Ngọc Chính và cộng sự, (2022), Nghiên cứu mô hình dạy học kết hợp giữa trực tiếp và trực tuyến (Blended) ở trường phổ thông góp phần thực hiện Chương trình Giáo dục phổ thông 2018, V2022-17TX - Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[3] Graham, C. R., Woodfield, W., & Harrison, J. B, (2013), A framework for institutional adoption and implementation of blended learning in higher education. Internet and Higher Education, 18(3), 4-14. doi:10.1016/j.iheduc.2012.09.003; Neumeier, P. (2005).

[4] Michael B. Horn, Heather Staker, (2012), The rise of K-12 blended learning, Innosight institute.

[5] Phan Thị Bích Lợi - Nguyễn Thị Thanh Nga, (2022), Mô hình dạy học kết hợp và một số đề xuất vận dụng vào trường tiểu học ở Việt Nam, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, tập 18, số 3.

[6] Nguyễn Hoàng Trang và cộng sự, (9/2020), Dạy học kết hợp và tổ chức dạy học kết hợp tại trường trung học phổ thông, Tạp chí Giáo dục, số 485, kì 1.

[7] Singh, H, (2003), Building effective blended learning programs, Educational Technology, 43(6).

[8] Thái Duy Tuyên, (2001), Giáo dục học hiện đại, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.

[9] Alammary, A., Sheard, J., & Carbone, A, (2014), Blended learning in higher education: Three different design approaches, Australasian Journal of Educational Technology, 30(4), 440-454, DOI: https://doi.org/ 10.14742/ajet.693.

[10] Trường Trung học phổ thông Nguyễn Thượng Hiền, Kế hoạch giáo dục nhà trường năm học 2022-2023, Thành phố Hồ Chí Minh.

[11] Phạm Thị Bích Đào và cộng sự, (2022), Vận dụng mô hình lớp học đảo ngược trong dạy học trực tuyến kết hợp trực tiếp trong môn Hóa học ở trường trung học phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, tập 18, số 10.

[12] Đặng Thị Thu Huệ và cộng sự, (4/2022), Thực tiễn dạy học trực tuyến của giáo viên phổ thông Việt Nam trong đại dịch COVID-19: Kết quả phân tích từ khảo sát diện rộng, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[13] ReCALL, A closer look at blended learning - parameters for designing a blended learning environment for language teaching and learning, 17(2), p.163-178.

[14] King, A, (2016), Blended language learning: Part of the Cambridge Papers in ELT series, Cambridge: Cambridge University Press.

Articles in Issue