DEVELOPING QUALITY CULTURE IN PUBLIC LOWER-SECONDARY SCHOOLS IN HO CHI MINH CITY: COMPARISON OF JUDGMENTS BETWEEN MANAGERS AND TEACHERS

DEVELOPING QUALITY CULTURE IN PUBLIC LOWER-SECONDARY SCHOOLS IN HO CHI MINH CITY: COMPARISON OF JUDGMENTS BETWEEN MANAGERS AND TEACHERS

Dang Thi Thuy Hang danghangpbc12@gmail.com Phan Boi Chau Secondary School 14 Nguyen Thi Gach, Quarter 8, Dong Hung ward, District 12, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
The quality management of general education in implementing the new General Education Curriculum is emphasized in the viewpoint of building the 2018 General Education Curriculum in Circular No.32. For effective quality management, quality culture is an indispensable tool/method to implement the philosophy of continuous quality improvement, and developing a quality culture is a crucial condition for successful implementation of the quality management model for the process of implementing the 2018 General Education Curriculum and contributing to the successful implementation of general education quality accreditation activities. This article evaluates and compares opinions between managers and teachers on the items of four quality development functions (according to the PDCA model) in public lowersecondary schools in Ho Chi Minh City. Data are collected from 161 managers and 1,062 teachers through questionnaires, alongside interviews with 25 managers and 37 teachers. Research results show a statistically significant difference between the opinions of managers and teachers on the functions of quality culture development.
Keywords: 
development
Quality culture
lower-secondary school
the 2018 General Education Curriculum
Ho Chi Minh City
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (23/11/2012), Thông tư số 42/2012/TT-BGDĐT ban hành Quy định về tiêu chuẩn đánh giá chất lượng giáo dục và quy trình, chu kì kiểm định chất lượng giáo dục cơ sở giáo dục phổ thông, cơ sở giáo dục thường xuyên

[3] Crosby, P. B, (1986), Running Things - The art of making things happen, New York: McGraw Hill.

[4] Lê Đức Ngọc, (2008), Xây dựng văn hóa chất lượng: Tạo nội lực cho cơ sở đào tạo đáp ứng yêu cầu của thời đại chất lượng, Trung tâm Kiểm định Đo lường và Đánh giá chất lượng giáo dục (CAMEEQ), Hà Nội.

[5] Lewis, R, (22-24/02/2012), Văn hóa chất lượng trong các cơ sở giáo dục đại học, Báo cáo tập huấn Xây dựng hệ thống đảm bảo chất lượng và văn hóa chất lượng bên trong các trường đại học, Vinh.

[6] Đỗ Đình Thái, (2018), Mối quan hệ giữa hoạt động đảm bảo chất lượng và sự hình thành văn hóa chất lượng trong trường đại học: so sánh đại học công lập và đại học tư thục, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[7] Hoàng Phê (chủ biên), (2003), Từ điển Tiếng Việt. Đà Nẵng: NXB Đà Nẵng - Trung tâm Từ điển học

[8] Bùi Đình Thanh, (2015), Về khái niệm phát triển, Viện Nghiên cứu Truyền thông và Phát triển, http://tadri.org/ vi/news/Tin-tuc/VE-KHAI-NIEM-PHAT-TRIEN-199/.

[9] Lê Đức Ngọc - Trịnh Thị Vũ Lê - Nguyễn Thị Ngọc Xuân, (2012), Bàn về mô hình văn hóa chất lượng cơ sở giáo dục đại học, Tạp chí Quản lí Giáo dục, 34, tr.52-55.

[10] Lê Đức Ngọc, Trịnh Thị Vũ Lê và Nguyễn Thị Ngọc Xuân, (2012), Bàn về mô hình văn hóa chất lượng cơ sở giáo dục đại học, Tạp chí Quản lí Giáo dục, 34, tr.52-55.

[11] Hoàng Trọng - Chu Nguyễn Mộng Ngọc, (2008), Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, tập 1, NXB Hồng Đức.

Articles in Issue