THE CURRENT STATE OF MANAGING SCIENCE EXPLORATION ACTIVITIES FOR KINDERGARTEN CHILDREN: A STUDY IN LUC NAM DISTRICT, BAC GIANG PROVINCE

THE CURRENT STATE OF MANAGING SCIENCE EXPLORATION ACTIVITIES FOR KINDERGARTEN CHILDREN: A STUDY IN LUC NAM DISTRICT, BAC GIANG PROVINCE

Nguyen Thi Tinh* tinhsp2002@gmail.com Hanoi National University of Education 136 Xuan Thuy street, Cau Giay district, Hanoi, Vietnam
Hoang Thi Thai hoangthithai79@gmail.com Tam Di Kindergarten Tam Di commune, Luc Nam district, Bac Giang province, Vietnam
Nguyen Thi Yen yennguyenlinh79@gmail.com Tam Di Kindergarten Tam Di commune, Luc Nam district, Bac Giang province, Vietnam
Summary: 
This study investigates the management and implementation of science learning activities for children aged 5 to 6 in kindergartens located in the Luc Nam district of Bac Giang province. It is based on the basic theory framework of the management of science learning activities for children aged 5 to 6. Through the use of multiple-dimensional research methods, such as observation, questionnaires, and interviews with 115 teachers and 35 managers in kindergarten schools that were chosen, this paper shows how much teachers knew about the significance of science education for kids' cognitive, emotional, and social development. However, the difficulties with curriculum integration, human resources, and professional training are continuing maintenance problems. The article is also the basis for further studies to propose policy adjustments, allocate funds, and develop teacher preparation courses to maximize science inquiry activities in kindergarten education.
Keywords: 
Kindergarten education
science exploration
educational management
curriculum implementation
early childhood development
Luc Nam district
educational policy
teacher training.
Refers: 

[1] Đảng Cộng sản Việt Nam (2021), Nghị quyết Đại hội Đại biểu toàn quốc lần thứ XIII.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020), Thông tư số 51/2020/ TT-BGDĐT về việc Sửa đổi, bổ sung một số nội dung của Chương trình Giáo dục Mầm non ban hành kèm theo thông tư số 17/2009/TT-BGDĐT ngày 25 tháng 7 năm 2009 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo, đã được sửa đổi, bổ sung bởi thông tư số 28/2016/TTBGDĐT ngày 30 tháng 12 năm 2016 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[3] Nguyễn Thị Ngọc Châu, (2020), Một số nghiên cứu về tổ chức hoạt động khám phá khoa học nhằm phát triển vốn từ cho trẻ 5 - 6 tuổi, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, kì 1, tr.45-51.

[4] Lê Thị Diệu, (2010), Quản lí hoạt động khám phá khoa học cho trẻ 5 - 6 tuổi ở các trường mầm non trong thành phố Cà Mau, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

[5] Hà Thế Ngữ - Đặng Vũ Hoạt, (1998), Giáo dục học, tập 1, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Trần Thị Ngọc Trâm - Nguyễn Thị Nga, (2012), Các hoạt động khám phá khoa học của trẻ mầm non, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[7] Hồ Thị Tường Vân, (2013), Quản lí hoạt động khám phá khoa học cho trẻ 5 - 6 tuổi trong trường mầm non tại Thành phố Hồ Chí Minh, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

Articles in Issue