TEACHING MULTIMODAL TEXT CREATION UNDER THE PHILOLOGY CURRICULUM IN 2018

TEACHING MULTIMODAL TEXT CREATION UNDER THE PHILOLOGY CURRICULUM IN 2018

Pham Thi Thanh Phuong phuongptt@vnu.edu.vn VNU University of Education, Vietnam National University, Hanoi 144 Xuan Thuy, Cau Giay district, Hanoi City, Vietnam
Summary: 
Multimodal text is a text that combines linguistic and other media such as signs, diagrams, images, and sounds in order to reflect a certain meaning. The 2018 Philology curriculum has introduced multimodal texts into teaching content (including teaching text reception and creation). This is a new point compared to the current curriculum (2006), in which the requirements for creating multimodal text are only found in some grades and limited to informational and argumentative texts. This article proposes teaching process and methods of creating multimodal texts under the Philology curriculum in 2018.
Keywords: 
multimodal text
teaching multimodal text creation
Philology curriculum in 2018
teaching Philology
teaching writing and speaking
Refers: 

[1] Đỗ Ngọc Thống (Chủ biên), (2008), Làm văn, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Ngữ văn 6, tập một, NXB Giáo dục Việt Nam.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Ngữ văn 10, tập một, NXB Giáo dục.

[4] Gunther Kress, G., & van Leeuwen, T, (2001), Multimodal Discourse - The Modes and Media of Contemporary Communication, Oxford University Press.

[5] Tannen, D., Hamilton, H.E., & Schiffrin, D, (2015), The Handbook of Discourse Analysis (Volume I), Blackwell Publishers Ltd, UK.

[6] Walsh, M., (2005), Reading visual and multimodal texts: how is “reading” different? In Diane Hansford (Ed.), Multiliteracies & English Teaching K-12 in the Age of Information & Communication Technologies 2004, Australian Literacy Educators’ Association.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn

[8] Trần Thị Ngọc, (2021), Dạy học đọc hiểu văn bản đa phương thức trong Chương trình Ngữ văn trung học cơ sở, Luận án tiến sĩ, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[9] Đỗ Ngọc Thống (Chủ biên), Phạm Thị Thu Hiền, Lê Thị Minh Nguyệt, (2019), Hướng dẫn dạy học môn Ngữ văn Trung học cơ sở theo Chương trình Giáo dục phổ thông mới, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

Articles in Issue