[1] UNESCO, (2009), Developing management information systems for Community Learning Centres: A Guidebook. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000183534
[2] UNESCO (2013), Community Learning Center: AsiaPacific Regional Conference Report 2012.
[3] Thái Xuân Đào, (2000), Xây dựng mô hình thí điểm về trung tâm học tập cộng đồng cấp xã ở Nông thôn Miền Bắc. Đề tài cấp Bộ, mã số B99-49-79.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (8/2021), Tài liệu Hội nghị tổng kết năm học 2020-2021, phương hướng nhiệm vụ năm học 2021-2022 đối với giáo dục thường xuyên, Hà Nội.
[5] Rogers, A. (2019), Second-generation non-formal education and the sustainable development goals: operationalising the SDGs through community learning centres. International Journal of Lifelong Education, 38, 515 - 526. https://doi.org/10.1080/02601370.2019. 1636893.
[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Quyết định số 40/2010/ TT-BGDĐT, ngày 30 tháng 12 năm 2014, Ban hành Quy chế tổ chức và hoạt động của trung tâm học tập cộng đồng tại xã, phường, thị trấn.
[7] Nguyễn Đức Minh (chủ biên), Nguyễn Đăng Cúc, Dương Văn Hưng, (2017), Chuẩn đánh giá trung tâm học tập cộng đồng, NXB Dân trí.
[8] Sakya, T. M. (1999), Bulletin No 9 Special Issue on role of Community Learning Center for the promotion of literacy and quality of life. Literacy Watch Committee of Nepal.
[9] Asmin, F. (2017), The model of Community Learning Center development: A case study of PKBM Assolahiyah in West Java Province. Jurnal Ilmu Sosial Mamangan, 6(2), 61-70.
[10] Akbar, Z. (2021), Community learning centre in improving disasters awareness through environmental education. In IOP Conference Series: Earth and Environmental Science (Vol. 683, No. 1, p. 012032). IOP Publishing