CURRENT STATUS OF COMPETENCY-BASED TEACHING IN HISTORY AT PUBLIC HIGH SCHOOLS IN DISTRICT 1, HO CHI MINH CITY

CURRENT STATUS OF COMPETENCY-BASED TEACHING IN HISTORY AT PUBLIC HIGH SCHOOLS IN DISTRICT 1, HO CHI MINH CITY

Do Dinh Thai thaidd@sgu.edu.vn No. 273, An Duong Vuong street, Ward 3, District 5, Ho Chi Minh City, Vietnam
Nguyen Thi Xuan Huong xuanhuong190885@gmail.com Ernst Thälmann High School No 8, Tran Hung Dao street, Pham Ngu Lao ward, District 1, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
General education has been shifting from content-based education to competency-based education. Therefore, competency-based teaching is a core activity in the process of learner training to meet the objectives of the general education program. The article examines the current status of competency-based teaching in History at public high schools in District 1, Ho Chi Minh City, including the necessity, objectives, contents of competency-based teaching activities in History teaching; the methods and forms of History teaching; and testing and assessing thehistory subject based on competency approach from the survey results of 1,317 administrators, teachers, and students. Through the analysis of the current situation, the Independent Sample T-test was used to test the difference in opinions between the two groups of respondents, including group 1 (administrators and teachers) and group 2 (students). The results show that five items have a statistically significant difference between the two groups.
Keywords: 
History
competency-based teaching
high school
Refers: 

[1] Weinert, F. E., (2001), Concept of competence: A conceptual clarification, In D. S. Rychen, & L. H. Salganik (Eds.), Defining and selecting key competencies, pp.45-65, Seattle, WA: Hogrefe & Huber

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông: Chương trình tổng thể, Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[3] Levine, E., Patrick, S., (2019), What is competencybased education? An updated definition, Aurora Institute.

[4] Nguyễn Thanh Thủy, (2019), Tổ chức dạy học theo định hướng phát triển năng lực cho sinh viên sư phạm trong đổi mới giáo dục hiện nay, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 21, tr.34-38.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông: Môn Lịch sử, Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[6] Hoàng Trọng - Chu Nguyễn Mộng Ngọc, (2008), Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, tập 1, NXB Hồng Đức, Thành phố Hồ Chí Minh.

Articles in Issue